Yüksek hızlı demiryollarının kentsel gelişim ve arazi kullanımı üzerindeki etkileri ve Uşak kenti örneği
dc.contributor.advisor | Evren, Güngör | |
dc.contributor.author | Acar, Onur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:15:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:15:40Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60440 | |
dc.description.abstract | Kentlerde tıpkı insanlar gibidir. Dinamizm içermektedirler ve sürekli değişirler, gelişirler. Dinamizm dolu bu gelişme evreleri standart süreçlerden oluşmaz. Kentler değişik kültürlerden, coğrafyalardan etkilenerek gelişimlerini farklı süreçler içerisinde gerçekleştirirler. Ekonomik, toplumsal, fiziksel, dinsel, teknolojik, yönetsel, kültürel vb. birçok bileşenden etkilenir ve şekillenirler.Ulaştırma ise kentleşmenin temel bileşenlerinden biri, belki de birincisidir. Kentin gelişmesi, dönüşmesi, değişmesinde en büyük etkenlerden biri ulaştırmadır. Ulaştırma ekonomik, sosyal ve kültürel faaliyetlerin bütününde rol alan önemli bir sistemdir. Ulaştırma insan ve yükün yer değiştirmesi olarak tanımlanır. Bu çalışma açısından önemli olan yanı kentler arasında köprü görevi üstlenen etkili bir sistem olmasıdır.Dünyada ulaştırma sistemleri gelişen teknolojiyle birlikte giderek hızlanmaktadır. Zaman olgusu en değerli olgu haline gelmiş ve ulaştırma sistemlerinde zaman kazanımı en büyük hedef haline gelmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında son yıllarda ülkemizde de önemsenmeye başlayan yüksek hız, kentler arasındaki mesafeleri kısaltmaya başlamıştır.Kent gelişiminin olabilmesi için etkileşimin gerçekleşmesi gerekmektedir. Yüksek hızlı demiryolları ile metropol kentlere yolculuk süresi yaklaşık 1 saate inen kentler, bu metropol kentlerin banliyösü duruma gelmektedirler. Kentler bu süreçte etki alanına girdikleri kentlere bağlı olarak gelişmektedirler.Anahtar Kelimeler: Yüksek Hızlı Demiryolları, Arazi Kullanım, Kentsel Gelişim, Ulaştırma | |
dc.description.abstract | Cities are just like people. They contain dynamism and constantly change and develop. They haven?t standard process on this development stages with full of dynamism. Cities are affected by different cultures, geographies and continue their development in different processes. They are affected by many component like economic, social, physical, religious, technological, managerial, cultural etc. and form.Transport is the basic component, maybe the first of urbanization. One of the biggest factors that the city?s development, transformation, change is transport. Transport is an important system which play a role all of economic, social and cultural acitivities. Transport is described mobility of people and freight. Transport is an effective system that acts as a bridge between the cities that is important side of this thesis.Transport systems gradually accelerating by technology. Time concept has become the most valuable cases and time-saving has become the biggest target on transport systems. Accordingly in recent years high speed began to shorten distances between cities on railways.Interaction should happen to be the development of the city. Cities has become suburbs of metropolitians by decrease travel time arround 1 hour by high speed rails. Cities develop depends on the metropolitians that they entered their hinterlands.Key Words: High Speed Rails, Land Use, Urban Growth, Transport | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | Şehircilik ve Bölge Planlama | tr_TR |
dc.subject | Urban and Regional Planning | en_US |
dc.title | Yüksek hızlı demiryollarının kentsel gelişim ve arazi kullanımı üzerindeki etkileri ve Uşak kenti örneği | |
dc.title.alternative | Effects on the urban growth and land use of high speed rails and sampling of Uşak city | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 459879 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 341297 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |