Show simple item record

dc.contributor.advisorEvren, Güngör
dc.contributor.authorAcar, Onur
dc.date.accessioned2020-12-03T17:15:40Z
dc.date.available2020-12-03T17:15:40Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60440
dc.description.abstractKentlerde tıpkı insanlar gibidir. Dinamizm içermektedirler ve sürekli değişirler, gelişirler. Dinamizm dolu bu gelişme evreleri standart süreçlerden oluşmaz. Kentler değişik kültürlerden, coğrafyalardan etkilenerek gelişimlerini farklı süreçler içerisinde gerçekleştirirler. Ekonomik, toplumsal, fiziksel, dinsel, teknolojik, yönetsel, kültürel vb. birçok bileşenden etkilenir ve şekillenirler.Ulaştırma ise kentleşmenin temel bileşenlerinden biri, belki de birincisidir. Kentin gelişmesi, dönüşmesi, değişmesinde en büyük etkenlerden biri ulaştırmadır. Ulaştırma ekonomik, sosyal ve kültürel faaliyetlerin bütününde rol alan önemli bir sistemdir. Ulaştırma insan ve yükün yer değiştirmesi olarak tanımlanır. Bu çalışma açısından önemli olan yanı kentler arasında köprü görevi üstlenen etkili bir sistem olmasıdır.Dünyada ulaştırma sistemleri gelişen teknolojiyle birlikte giderek hızlanmaktadır. Zaman olgusu en değerli olgu haline gelmiş ve ulaştırma sistemlerinde zaman kazanımı en büyük hedef haline gelmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında son yıllarda ülkemizde de önemsenmeye başlayan yüksek hız, kentler arasındaki mesafeleri kısaltmaya başlamıştır.Kent gelişiminin olabilmesi için etkileşimin gerçekleşmesi gerekmektedir. Yüksek hızlı demiryolları ile metropol kentlere yolculuk süresi yaklaşık 1 saate inen kentler, bu metropol kentlerin banliyösü duruma gelmektedirler. Kentler bu süreçte etki alanına girdikleri kentlere bağlı olarak gelişmektedirler.Anahtar Kelimeler: Yüksek Hızlı Demiryolları, Arazi Kullanım, Kentsel Gelişim, Ulaştırma
dc.description.abstractCities are just like people. They contain dynamism and constantly change and develop. They haven?t standard process on this development stages with full of dynamism. Cities are affected by different cultures, geographies and continue their development in different processes. They are affected by many component like economic, social, physical, religious, technological, managerial, cultural etc. and form.Transport is the basic component, maybe the first of urbanization. One of the biggest factors that the city?s development, transformation, change is transport. Transport is an important system which play a role all of economic, social and cultural acitivities. Transport is described mobility of people and freight. Transport is an effective system that acts as a bridge between the cities that is important side of this thesis.Transport systems gradually accelerating by technology. Time concept has become the most valuable cases and time-saving has become the biggest target on transport systems. Accordingly in recent years high speed began to shorten distances between cities on railways.Interaction should happen to be the development of the city. Cities has become suburbs of metropolitians by decrease travel time arround 1 hour by high speed rails. Cities develop depends on the metropolitians that they entered their hinterlands.Key Words: High Speed Rails, Land Use, Urban Growth, Transporten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectŞehircilik ve Bölge Planlamatr_TR
dc.subjectUrban and Regional Planningen_US
dc.titleYüksek hızlı demiryollarının kentsel gelişim ve arazi kullanımı üzerindeki etkileri ve Uşak kenti örneği
dc.title.alternativeEffects on the urban growth and land use of high speed rails and sampling of Uşak city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid459879
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid341297
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess