Show simple item record

dc.contributor.advisorSönmez, İbrahim
dc.contributor.authorKaya, Ali
dc.date.accessioned2020-12-03T17:15:14Z
dc.date.available2020-12-03T17:15:14Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60420
dc.description.abstractBu tez çalışmasının konusunu, dünyada en çok kullanılan ulaşım şekli olan karayollarının üstyapılarında meydana gelen bozulmalar oluşturmaktadır.Tez çalışması bünyesinde bu bozulma çeşitleri ele alınmış, sınıflandırılmaları ve sınıflandırma kriterleri incelenmiştir.Sahip olduğu üstyapı bozulmaları hakkında incelenen bir karayolu parçası için, bozulma miktarlarına ve çeşitlerine (çatlak, deformasyon, çökme, kabarma, yama, şişme vb) göre bir değerlendirme yapılıp karar verilir. Bu karar karayolu parçasının bakım/onarımdan geçmesi, yeniden yapılanması, belli bir süre kullanıldıktan sonra yeniden yapılması ya da kullanıma uygun olması şeklinde olabilir. Verilen bu karara göre karayolunun trafiğe devam edip etmemesi belirlenir.Bu tez çalışmasında İstanbul Pendik ve Tuzla ilçeleri örnek olarak alınarak bu ilçelerdeki (Pendik'te 4 adet, Tuzla'da 3 adet olmak üzere) 7 adet caddede bulunan karayolu parçaları değerlendirilmiştir. Bu parçalardaki bozulmalar belirlenmiş, sınıflandırılmış ve karayolu parçaları hakkında kullanımları ile ilgili kararlar verilmiştir.Anahtar kelimeler: Karayolu üstyapısı, çatlak, deformasyon, çökme, kabarma, yama, şişme
dc.description.abstractThe subject of this thesis study is the distortion of highways superstructure that is the most preferred trasportation in the World . In the organization of this thesis, these distortion types are dealt, the classifying criteria and classifying types are investigated.For a highway part which is examined about the distortions it has; an evaluation and a decision is made according to the type and amount of the distortions (fracture, deformation, breaking down, swell, patch etc). This decision can be one of these : the highway part must be cared and repaired, the highway must be cared and repaired after it is used for a while, the highway part must be renewed or the highway part is suitable for being used. According to this decision, it is determined to the traffic usage situation of the highway part.In this thesis study, İstanbul Pendik and Tuzla distrcits are handled as examples and highway part of totaly 7 streets (4 in Pendik and 3 in Tuzla) are evaluated. The distortions of the parts are determined, classified and some decisions are amde about the usage of these parts in traffic.Keywords : Highway superstructure, fracture, deformation, breaking down, swell, patchen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleYol bozulmalarının sınıflandırılması modelinin oluşturulması, Pendik ve Tuzla ilçeleri örneği
dc.title.alternativeConstituting path distortion model: Pendik and Tuzla example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid458552
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid341308
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess