dc.contributor.advisor | Ilıcalı, Mustafa | |
dc.contributor.author | Çolak, Selvi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:15:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:15:13Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60419 | |
dc.description.abstract | Kentlerdeki nüfus yoğunluğu ve özel araç sayısının giderek artması trafik tıkanıklığı, hava kirliliği, fazla enerji tüketimi, vb. olumsuzlukları da beraberinde getirmektedir. Bu gibi sorunların çözümü, ulaşım ihtiyacının karşılanması ve kentsel gelişimin sağlanması kent içi ulaştırmanın temel amaçlarındandır. Kent içi ulaşımın düzenlenmesi için en uygun çözüm yolu, toplu taşıma sistemlerine öncelik vermektir.Yeni yapılacak toplu taşıma sistemlerinde hangi sistemin olacağına karar vermek için etüt aşaması çok önemlidir. Etüt aşamasında ekonomik, fiziki, teknik ve mali özellikler göz önünde tutularak halkın ihtiyaçlarını karşılayabilecek nitelikte bir sistem tercih edilmelidir. Birinci bölümde, kent içi ulaşımın bugün ve hedef yılı için; kentin üst ve alt ölçekli plan kararları dikkate alınarak düzenlenen Diyarbakır ulaşım ana planında önerilen raylı sistem hattı ile entegrasyonu ve birbirini tamamlayacak şekilde işletilebilmesi, aktarma olanaklarının geliştirilmesi amacıyla Metrobüs Sistemi hattı kurgulanması hedeflenmiştir.İkinci bölümde kent içi toplu ulaşım sistemleri hakkında detaylı bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde Metrobüs sistemleri ve bileşenleri irdelenerek dünyadan ve ülkemizden örnekler ile hızlı, rahat, konforlu ve altyapı maliyeti düşük bir toplu taşıma sistemi olduğu farklı kentlerdeki uygulama örnekleri ile kanıtlanmıştır. Dördüncü bölümde, Diyarbakır kentine ait genel özellikler ve mevcut ulaşım altyapısına ilişkin tespitler yapılmıştır. Bu değerlendirmeler dikkate alınarak, Diyarbakır kent içi ulaşım ana planı çıktıları, yolculuk talepleri doğrultusunda Üniversite ile Kent Merkezinin erişebilirliğini büyük ölçüde rahatlatacak, çevreye duyarlı, ekonomik, hizmet seviyesi yüksek, revizyona açık toplu taşıma sistemi olan mevcut ulaşım dokusu ve modeli ile Diyarbakır kentine özgü üniversitenin kent ile bütünleşmesine de büyük bir imkan sağlayacak Üniversite Metrobüs Ring Sistemi önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Diyarbakır, Toplu Ulaşım Sistemleri, Metrobüs Ring Sistemi | |
dc.description.abstract | The urban population density and increasing the number of private vehicle traffic congestion, air pollution, energy consumption, etc. on the negative. Urban transport purposes are the solution of problems like this, transportation needs are met and the provision of basic urban development. The most appropriate solution for the regulation of transportation, is to give priority to public transport systems.Deciding which new collective transport systems to study, the phase is very important. Surveying the physical, economic, technical and financial phase properties to meet the needs of the public, taking into consideration that a system should be preferred.In the first section, urban transportation today and the target for the year; considering the scale of the city's upper and lower background judgments proposed transportation master plan held in Diyarbakir rail system line with the integration and improvement of transport facilities for the purpose of administrating complement, the Metrobus system line editing.The second section provides detailed information about urban public transport systems. The third part Phileas studied with examples from our country and from the world systems and components express, relaxed, comfortable and lower the cost of infrastructure is a public transportation system has been proven with application examples in different cities. The fourth section, belongs to the city of Diyarbakir, general specifications and the current transportation infrastructure made the findings. Taking into account these considerations, the main urban transport plan outputs, Diyarbakir, according to the demands the journey , , the journey can greatly ease the reachability to University and city centre, environmentally sensitive, economically, the high level of service, are available on the access to the public transport system open to revision and integrate in the university town of Diyarbakir with the model-specific to University City with a large Ring of Metrobus System is recommended.Keywords: Diyarbakir, Public Transportation Systems, Metrobus Ring System | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | Şehircilik ve Bölge Planlama | tr_TR |
dc.subject | Urban and Regional Planning | en_US |
dc.title | Diyarbakır kentiçi ana ulaşım planı ile entegre edilmiş Üniversite-Dağkapı-Karacadağ Caddesi-Urfa Yolu-Silvan Yolu üniversite metrobüs ring sistemi güzergahı önerisi | |
dc.title.alternative | Diyarbakir is the main urban transport plan has been integrated with the University Dagkapi-Karacadağ Road-Urfa Highway-proposal for the route of the ring system metrobus Silvan Road university | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Urban transport | |
dc.subject.ytm | Diyarbakır | |
dc.subject.ytm | Public transportation | |
dc.identifier.yokid | 459639 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 341310 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |