Hava sıcaklığı ile asfalt karışımı sıcaklığı arasındaki bağıntı ve sıcaklık modeli oluşturulması
dc.contributor.advisor | Camkesen, Nilgün | |
dc.contributor.advisor | Ilıcalı, Mustafa | |
dc.contributor.author | Sarp, Halil İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:14:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:14:47Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60398 | |
dc.description.abstract | Asfalt karışımı, yaklaşık olarak 145-165 °C arasında üretilen ve 120-140 °C arasında da uygulaması yapılan bir malzemedir. Sıcak bir malzeme olması nedeniyle de hem üretimi hem de uygulama esnasında hava sıcaklığı önem arz etmektedir.İstanbul gibi büyük metropolitan bir şehirde yıllık olarak ortalama asfalt ihtiyacı 5.000.000 ton? dur. İstanbul? un yıllık bu ihtiyacını karşılamak amacıyla şehir içinde değişik noktalarda bulunan asfalt üretim tesislerinde asfalt karışımı üretilmekte ve uygulama alanlarına dağıtımı yapılmaktadır. Şehir içi mesafelerin uzak olmasından ve trafik yoğunluğundan dolayı nakliye esnasında bazı ısı kayıpları yaşanmaktadır. Ancak ısı kaybının en önemli sebeplerinden biri de hava sıcaklığının uygun olup olmaması veya hava sıcaklığının istenen sıcaklık değerinden çok aşağılarda olmasıdır.Yapılan bu çalışmada İstanbul genelindeki caddelerin bölgesel olarak asfalt üretim tesislerine uzaklıkları tespit edilmiş, hava sıcaklığı ile ilgili model oluşturularak, ısı kayıpları hesaplanmış ve asfalt üretim sıcaklığı ayarlanmıştır. Bu çalışma sonucunda asfalt üretimi ve uygulaması esnasında enerji verimliliği değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | Asphalt mixture is a material which produced approximately between 145 to 160 C o and applied between 120 to 140 C o. Due to the warm material, air temperature is important during both production and application.İstanbul is a metropolitan city, it?s asphalt needs 3.000.000 ton per year. In order to meet the needs of İstanbul, asphalt mixtured produced at asphalt productioın plant at different locations in the city and distributed application areas. Because of distance within the city and intensity of trafic, heat losses experienced during the transportation.The most important causes of heat losses are the feasibility of air temperature and value of air temperature is far below the desired value.In this theses, the distance of İstanbul-wide street from asphalt producition plant determined, model created about air temperature then heat loss calculated and asphalt production temperarure adjusted. As a result, this study evaluate the energy efficiency during production and application of asphalt. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mühendislik Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Engineering Sciences | en_US |
dc.title | Hava sıcaklığı ile asfalt karışımı sıcaklığı arasındaki bağıntı ve sıcaklık modeli oluşturulması | |
dc.title.alternative | Relation between asphalt mixture temperature and air temprature and establishing temperature model | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10002769 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436053 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |