Animasyon kullanımının ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki akademik başarılarına ve akılda tutma düzeylerine etkisi: 6, 7 ve 8. sınıflar örneği
dc.contributor.advisor | Meriç, Gürsoy | |
dc.contributor.author | İnaç, Ali Enver | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:02:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:02:16Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/603836 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı; animasyonların öğretim yöntemi olarak kullanılmasının altıncı, yedinci ve sekizinci sınıfta öğrenim gören ilköğretim öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarıları ve öğrendikleri bilgileri akılda tutma düzeyleri üzerine etkisini ölçmektir. 2009 ? 2010 öğretim yılında Çanakkale ilinde öğrenim gören ve aynı zamanda Çanakkale Özel Kale Fen Bilimleri Dershanesine devam eden altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflardan oluşan altı şube içerisinde yer alan 160 öğrenci bu çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır.Çalışma kapsamında veri toplama aracı olarak çeşitli yollarla toplanan sorulardan oluşan altıncı sınıflara uygulanan DBT ? 6, ÜT6A ve ÜT6B, yedinci sınıflara uygulanan DBT ? 7, ÜT7A ve ÜT7B, sekizinci sınıflarda ise DBT ? 8, ÜT8A ve ÜT8B kullanılmıştır. Çalışma sonucunda testlerden elde edilen veriler SPSS paket programı ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin ön bilgilerini ve animasyonun öğrencilerin öğrenmeleri üzerine etkilerini ve öğrendikleri bilgileri akılda ve hatırda tutma düzeyleri üzerine etkilerini ölçmek amacıyla bağımsız t-testi analizi, yüzde ve puan ortalamaları değerleri kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğrencilerin animasyonlar ile ilgili görüşlerine ve bilgilerine de yer verilmiştir. Ayrıca bu araştırmada farklı sınıf seviyelerinde öğrenim gören öğrencilerin sınıf seviyeleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkiye ve öğrencilerin ailelerinin meslekleri ile öğrencilerin geçmiş yıla ve uygulama dönemine ait akademik başarıları ve öğrendikleri bilgileri akılda tutma düzeyleri arasındaki ilişkiye de bakılmıştır.Çalışma sonucunda animasyonla öğretim yapılan deney grubu lehine öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine ait öğrenmeleri ve öğrendikleri bilgileri akılda ve hatırda tutma düzeyleri bakımından anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Animasyonlar kullanılarak yapılan eğitim faaliyetlerinin geleneksel yönteme göre daha başarılı olduğu kanıtlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Animasyon, Animasyonla öğretim, Fen ve Teknoloji, Fen Eğitimi, Akademik Başarı, Akılda Tutma Düzeyi | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to investigate the effect of using animations on the academic achievements and retention levels of 6th, 7th, and 8th grade primary school students in Science and Technology lesson. The sample of this study consists of 160 primary school students studying in 6th, 7th, and 8th grades, who also study in Çanakkale Private Kale Fen Bilimleri courses in six different classes, three of which are called as control groups and the other three are called as experimental groups, in 2009-2010 academic years in Çanakkale.With the purpose of collecting quantitative data from the study, DBT ? 6, ÜT6A and ÜT6B that are implemented in 6th grades, DBT ? 7, ÜT7A and ÜT7B that are implemented in 7th grades, and DBT ? 8, ÜT8A and ÜT8B that are implemented in 8th grades were conducted with selected participants. The data collected from the questionnaire were entered onto the computer and analyzed with SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) computer program. With the purpose of investigating the previous knowledge of the students and the effects of animations on learning and retention levels of students, percentages, means and independent-Samples T-test analysis were done. At the end of the study, students? knowledge and ideas about the animations were also included. Furthermore, in this study the relationship between academic achievements of students in different grades, and the relationship between the students? academic achievements and retention levels and their parents? jobs were investigated.As a result of the study, there is a significant difference in favor of the experimental group that was taught by using animations, with regard to the students? learning in Science and Technology lesson and their retention levels.Keywords: Animation, Animation in teaching, Science and Technology, Science Education, Academic Achievement, Retention Level | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Animasyon kullanımının ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki akademik başarılarına ve akılda tutma düzeylerine etkisi: 6, 7 ve 8. sınıflar örneği | |
dc.title.alternative | The effect of using animations on the primary school students? academic achievement and retention levels in science and technology lesson: 6th, 7th and 8th grades? sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 377614 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 274960 | |
dc.description.pages | 180 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |