Proje tabanlı öğrenmenin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine ve biyolojiye yönelik tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Yalçın Özdilek, Şükran | |
dc.contributor.author | Acar, E. Nihan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:02:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:02:00Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/603703 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı proje tabanlı öğrenmenin öğretmen adaylarının bilimsel süreç beceri düzeyleri ve biyoloji dersine yönelik tutumları üzerine etkilerini incelemektir. Araştırma, 2009?2010 eğitim ve öğretim yılında öğrenim gören Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Fen Bilgisi 2. Sınıf öğretmen adaylarından 45 kız ve 23 erkek öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilerden bireysel olarak bilimsel süreç basamaklarını kullanma gerektiren bilimsel projeler hazırlamaları ve uygulamaları istenmiştir. Kontrol grubundaki öğrencilere bu konuda hiçbir işlem yapılmamış, ancak bu öğrencilere bireysel çalışmalarında deney grubundaki öğrencilerle eşdeğer zaman harcamaları açısından biyoloji konularını lisans seviyesinde işleyen bilimsel süreç basamaklarını doğrudan kullanma gerektirmeyen özgün web siteleri hazırlama ödevi verilmiştir. Deney grubundaki öğrenciler proje hazırlama, projeyi uygulama ve raporlaştırma sürecinde grup olarak veya birebir danışmanlık yapılmak suretiyle desteklenmiştir. Benzer şekilde kontrol grubu öğrencilere de grup olarak veya gerektiğinde birebir danışmanlık yapılmıştır. Uygulama süreci 2009-2010 güz ve bahar yarıyılı süresince devam etmiş olup, yılsonunda hem deney ve kontrol grubu öğrenciler ürünlerini bilim şenliğinde sunmuşlardır. Araştırma verileri güvenirlik ve geçerlikleri ölçülmüş olan bilimsel süreç beceri testi ve biyolojiye yönelik tutum ölçeği ile elde edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının ortalama bilimsel süreç becerileri ve biyolojiye yönelik tutum değerleri bağımsız gruplar t-testi ile karşılaştırılmış, %95 güven aralığı esas alınmıştır. Çalışma sonucunda deney ve kontrol grupları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Ancak biyolojiye yönelik tutumlar bakımından deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ayrıca cinsiyetler arasında deney grubunun bilimsel süreç becerileri ve biyolojiye yönelik tutumlarının ortalama değerleri arasında istatistik olarak önemli bir farklılık bulunmamıştır.Anahtar kelimeler: Fen Eğitimi, Proje Tabanlı Öğrenme, Bilimsel Süreç Becerileri, Biyolojiye Yönelik Tutum | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to search the effect of project based learning on scientific skill processes and attitudes toward biology of science teacher candidates. The study is implemented on the 2nd grade candidates of science teachers in Çanakkale Onsekiz Mart University. There are 45 girls and 23 boys in the sample. The pretest-posttest designs are preferred to compare participant groups and measure the degree of change occurring as results of interventions. The experimental group directed to prepare a personal project proposal and also directed to implement their projects. No treatments are given to control group in this respect. Only housework is given to each control group student because we thought all students (experimental and control groups) should spend equal time for extra work during fall and spring educational period. However, this housework doesn?t contain any scientific skill processes. During the treatments, which take two semestre, the advisor supports all students as a group studies and in dealing with students individually. At the end of the treatments students present their results on the science festival. The scale of scientific skill process and the scale of attitudes towards biology are used in the study. The reliability and validty of both scales are tested. Independent t-test is used to compare the mean values of experimental and control groups. %95 confidence limit was performed. Finally, there are significant difference between experimental and control groups towards to the experimental group in scientific skill processes. There is no significant difference between the mean values of attitudes of experimental and control group. There is no difference between two sexes? attitudes and also there is no difference between two sexes? scientific skill process.Key words: Science education, project based learning, scientific skill process, attitude towards biology | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Proje tabanlı öğrenmenin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine ve biyolojiye yönelik tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of project-based learning on scientific skill processes and attidues towards biology of science teacher candidates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Project based learning method | |
dc.subject.ytm | Scientific process skill | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.identifier.yokid | 402509 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 292592 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |