İnşaat molozlarının yol alt yapı malzemesi olarak kullanılması
dc.contributor.advisor | Sönmez, İbrahim | |
dc.contributor.author | Satiroğlu, Yavuzselim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:13:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:13:32Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60340 | |
dc.description.abstract | Günümüz dünyasında inşaat sektörü; çevre bilincinin artması ve sürdürülebilir yollar yapma inancı, doğal kaynaklardan verimli olarak faydalanmak ve katı atıkların geri dönüştürülmesi ile hammadde kullanımını tüm yaşam dönemleri boyunca benimsenmesi için çalışmakta ve araştırmaktadır. İnşaat sektörünün imalat süreçlerindeki girdileri asgari düzeye indirmeye, enerji tüketimini, emisyonları ve mekân kullanımını mümkün olduğu kadar azaltmaya çalışmaktadır.Bu bağlamda geri dönüştürülmüş betonların yol alt yapısında seçme malzeme olarak ve üst yapısında alt temel katmanlarında hammadde girdisi olarak kullanılması irdelenmek istenmektedir. Zemin stabilizasyonunda mekanik stabilizasyon metodu ile geri dönüştürülmüş beton molozlarının tek veyahut iki farklı zeminin uygun oranda karıştırılmasıyla istenilen zemin haline dönüştürülmesi araştırılacaktır. | |
dc.description.abstract | The construction industry in today's world, making the belief that increasing environmental awareness and sustainable ways, as efficient use of natural resources and raw materials, the use of solid waste recycling and working for the adoption throughout the entire life cycle exploring. Entries in the construction sector, the manufacturing processes to minimize energy consumption, emissions and seeks to reduce as much as possible the use of space.In this context, recycled concrete as a subgrade and the upper structure of the infrastructure of the road subbase layers for use as raw material input required to be analyzed. Soil stabilization method for the mechanical stabilization of recycled concrete rubble Or the one desired by mixing appropriate proportions of the ground floor converted into two different investigated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | İnşaat molozlarının yol alt yapı malzemesi olarak kullanılması | |
dc.title.alternative | Usabi̇li̇ty of waste product rubble as subbase i̇n the hi̇ghway engi̇neeri̇ng | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10017708 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 365687 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |