Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Züleyha
dc.contributor.authorKiratli, Sakine
dc.date.accessioned2021-05-07T09:01:27Z
dc.date.available2021-05-07T09:01:27Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/603337
dc.description.abstractBu tezde düşük hızlı darbe hasarının E-cam lifi/epoksi tabakalı kompozit malzemenin kritik burkulma yükü ve esneklik mukavemeti üzerine olan etkisi deneysel olarak araştırılmıştır. 10 J, 20 J, 30 J ve 40 J enerji seviyelerindeki darbe hasarını oluşturmak için yarıküresel uçlu bir vurucu vasıtasıyla ağırlık düşürme test makinesinde düşük hızlı darbe testleri yapılmıştır. Darbe testlerinden sonra hasarlı numunelerin kritik burkulma yükü universal test makinesi kullanarak belirlenmiştir. Ayrıca hasarlı numunelerin arta kalan esneklik mukavemeti, ASTM D6272M-02 standardına göre dört nokta eğme testi yapılarak tespit edilmiştir. Darbe enerjisi, fiber oryantasyonu ve tabaka sayısının hasarlı kompozit plakların kritik burkulma yükü ve esneklik mukavemeti üzerine etkisi çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre düşük hızlı darbenin neden olduğu hasar, kritik burkulma yükü ve esneklik mukavemetini önemli derecede etkilemektedir.
dc.description.abstractIn this thesis, the effects of the low velocity impact induced damage on the critical buckling load and flexural strength of E-glass/epoxy composite laminates were investigated experimentally.The low velocity impact tests were performed using an instrumented falling weight impact test machine with a hemispherical impactor at energy levels of 10 J, 20 J, 30 J and 40 J to produce the impact damage. After the impact tests, the critical buckling load of damaged specimens was determined experimentally using universal test machine. In additionally, the residual flexural strength of damaged specimens was measured using the four point bending test according to ASTM D6272M-02. The effect of the impact energy, fiber orientation and the ply number of damaged composite plates on the critical buckling load and flexural strength was studied. It was observed that the critical buckling load and flexural strength were highly influenced by the low velocity impact induced damage.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleDarbe hasarlı tabakalı kompozitlerin burkulma ve esneklik davranışı
dc.title.alternativeBuckling and flexural behavior of laminated composite materials after low velocity impact
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLaminated composites
dc.subject.ytmBuckling behavior
dc.subject.ytmFlexibility
dc.identifier.yokid435605
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid315584
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess