İstanbul metrobüsü talep anali̇zi̇
dc.contributor.advisor | Ergün, Murat | |
dc.contributor.author | Sağlam, İsa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:12:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:12:53Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60309 | |
dc.description.abstract | İETT İstanbul?da ki en önemli ulaşım aktörüdür. Bu aktörün can damarlarından biri olan metrobüs bugün dünya örnekleri arasında en hızlı ticari hıza sahip ve uluslar arası karayolunda giden tek örneğidir.Bu hattın daha iyi işletilmesi ile hem İETT? nin değeri artar hem de İstanbul halkı için daha faydalı olur. Bu hattı daha iyi işletmek için yolcuların yolculuklarına nerede başladığını ve bitirdiğini bilmek çok önemli bir donedir. Bu donenin hesaplanması normal de anketler aracılığı ile yapılmaktadır. Tezin birinci bölümünde hattın genel özellikleri ve daha önceden yapılmış olan anket çalışmasının örneği yer almaktadır.İkinci bölümde ise gelişen teknoloji ile sahaya çıkılmadan yolcu davranışı nasıl belirlenebilir sorusuna cevap vermeye çalışan bir yöntem izah edilmiştir. Bu yöntem gelişen teknolojiyi kullanarak (elektronik ücretlendirme sistemi) yolcu davranışını çıkartan sentetik bir algoritmadır. Bu algoritmanın sentetik olması ise ?kişinin ilk bindiği yer bindiği yer, son bindiği yer ise indiği yerdir? kabulünü yapması ve tüm sonuçlar bu dayanağa göre çıkmasıdır. | |
dc.description.abstract | The most major transport actor in Istanbul is İETT. Metrobüs is one of the vital parts of the actor. Metrobüs has the world's fastest commercial speed and the only example of running in an international highway.By running this line more effectively, both the value of İETT will increase and it will be more beneficial for the people of Istanbul. To run this line more effectively, knowing from which stop the passengers start their journey and finish it is an important data.In the first part of the thesis, the general features of the line and the sample of survey which was done before can be seen. In the second part of the thesis with the developping techonolgy, how can be determined the behavior of passengers without the surveys. This method, using developping technology (electronic billing system) is a synthetic algorithm finds the behavior of passengers. Because of the this algorithm is synthetic, ?the start of the journey is the first boarding stop, the end of the journey is the last boarding stop? acceptance. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mühendislik Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Engineering Sciences | en_US |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | İstanbul metrobüsü talep anali̇zi̇ | |
dc.title.alternative | Metrobus Istanbul demand analysis | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10008613 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 365644 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |