Gebze-İzmir Otoyolu Projesinin Bursa`ya olası etkileri
dc.contributor.advisor | Camkesen, Nilgün | |
dc.contributor.author | Bal, Bilal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:12:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:12:51Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60307 | |
dc.description.abstract | Kentler, kenti oluşturan donatı alanları ve bu donatılar arasındaki ilişki ağları ile hareketli, yaşayan, canlı organizmalardır. Kentsel alanların nitelikli ve yaşanabilir olmasını sağlayan, kenti canlı ve diri tutan etken ulaştırma sistemlerinin varlığıdır. Ulaştırmanın gelişmesi beraberinde kentleşmeyi de tetiklemektedir. Çünkü ulaştırmanın getirdiği imkânlar dâhilinde çeşitli kültürel, sosyal ve ekonomik yapıya sahip insan hareketliliği görülmektedir. Bu hareketlilik sonucunda kent olgusunun ne yönde gelişeceği ortaya çıkmaktadır. Ayrıca, kentleşme faaliyetleri de beraberinde ulaştırmayı tetiklemektedir. Kentsel donatıların yoğun olduğu alanlar çekim merkezleri oldukları için daha ulaşılabilir olmaktadırlar.Otoyolların sağladığı yüksek hız ve ulaşım konforu ile ülkesel ve bölgesel ilişkiler ağını geliştirmesi ve üretimde verimliliği artırmasının yanında, geçtiği güzergâhtaki kentsel ölçekli yerleşim yerlerinin kentleşme süreci üzerinde etkisi oldukça fazladır. Güzergâhındaki yerleşimlerin kırsal ve kentsel dengesinin bozulmaması ve sağlıklı bir kentleşme sürecinin sağlanması, kentsel ilişkilerin ve bu ilişkileri sağlayan ulaştırma yatırımlarının kapsamlı ve bütüncül bir şekilde planlanması ile sağlanır. | |
dc.description.abstract | The cities that make up the city of equipment and accessories for the relationship between the areas of networks and moving, living, breathing organisms. That ensures quality and livable urban areas, the city vibrant and alive, which is the presence of active transportation systems.The development of transportation triggers the Urbanism. Because opportunities brought about by transportation observed various cultural, social and economic structure of human mobility. As a result of this activity will develop the direction of urban phenomena arise. In addition, the activities of urbanization trigger the Transportation. The areas where the urban services denser are more accessible because of be attraction center.With the comfort of the high-speed access to the motorways and national and regional development, and production efficiency, despite creating the network of relationships, pass routes outside the urban scale of the settlements have a considerable impact on the process of urbanization. Deterioration of the balance of rural and urban settlements along the route of the urbanization process and the provision of a healthy urban relations and that these relations are provided with the planning of a comprehensive and integrated transportation investments. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Gebze-İzmir Otoyolu Projesinin Bursa`ya olası etkileri | |
dc.title.alternative | Possible effects to Bursa of the Gebze-Izmi̇r Highway Project | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10018177 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 365688 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |