Show simple item record

dc.contributor.advisorTunga, Mehmet Alper
dc.contributor.authorDikerler, Ozan
dc.date.accessioned2020-12-03T17:12:40Z
dc.date.available2020-12-03T17:12:40Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60299
dc.description.abstractTezin amacı; özellikle son 10 yılda sayıları artmaya başlayan sosyal medya platformlarının Dünya'da sağlık alanında; ne amaçla ve hangi yöntemlerle kullanıldığını incelemektir.Tezin son bölümünde; 2009 yılında ABD'de uygulanmış bir yöntem olan; sosyal medya verilerinin analizi ile hastalık vakalarının erken tespiti çalışması yapılmıştır. Bu amaç için nezle hastalığı seçilmiş, hastalığın Türkiye sınırları içerisindeki insanlarda görülme miktarı ve yayılma hızının, bir sosyal medya platformu olan Twitter'daki paylaşımlardan yola çıkılarak izlenmesi uygulaması yapılmıştır. Buradaki varsayım; insanların sosyal medyada kimi hastalıklara yönelik yaptıkları paylaşımların, toplumda o hastalıkların görülme miktarına dair gerçeğe yakın tahminler yapılmasına ve bir salgın durumunun erken tespitine imkan verdiğinin kanıtlanmasıdır.Anahtar Kelimeler: Sosya Medya, Pazarlama, Twitter, Sağlık, Nezle
dc.description.abstractIn the last ten years, there has been an increase in the number of social media platform users with a variety of purposes and in different sectors. In this thesis, how social media could be used in health sector has been studied. In the last section of the thesis, a research study which was carried out in the USA in 2009 was applied in Turkish context with the aim of understanding public health status and creating an early warning mechanism for possible epidemic diseases. For this purpose, the flu has been chosen and peoples' public status updates in Twitter social media platform have been scanned for 7 months. The hypothesis of the research is that the status updates of people in the social media platforms may give very close results about public health when it is compared with the real official public health status. Keywords: Social Media, Marketing, Twitter, Health, Fluen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectHalk Sağlığıtr_TR
dc.subjectPublic Healthen_US
dc.titleSosyal medya platformlarının sağlık alanındaki kullanım şekilleri ve türkiye için yapılmış örnek bir çalışma
dc.title.alternativeThe usage methods of social media platforms in the health sector and a related research in turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10025572
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid365703
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess