Show simple item record

dc.contributor.advisorBerkmen, Naime Hülya
dc.contributor.authorKaplan, Şaban
dc.date.accessioned2020-12-03T17:12:30Z
dc.date.available2020-12-03T17:12:30Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60291
dc.description.abstractKüresel sistemde dünyada, her bir kentin diğer bir kentle yatırım, turizm ve nitelikli işgücü başta olmak üzere birçok konuda rekabet içersinde olduğu görülmektedir. Kentlerin küresel sistemde cazibe merkezi olmaları genellikle işletme disiplininde kullanılan `marka` kavramının kentler tarafından artı değer olarak kullanılmalarına neden olmaktadır. Kentlerin ürettiği veya sahip olduğu ekonomik, sosyal, kültürel, tarihi, coğrafi ve psikolojik değerlerin `marka kent` olma çalışmaları veya `marka` değerinin ortaya çıkarılması küresel sistemde öne çıkan kentsel konulardan biri olmaktadır. Bu bağlamda kentlerin küreselleşme süreciyle birlikte ortaya çıkan kentsel yapılar ile finans sektöründe ortaya çıkan marka ve marka faktörlerin birbiriyle oluşa bilecek unsurlar ilişkisinin irdelenebilmesi için ikinci bölümde küreselleşme, marka ve kent üçle mi çerçevesinde kavramsal tanımlamalar yapılmıştır. Bu yaklaşımla birlikte üçüncü bölümde marka kent kavramının oluşum süreci ile kentlerin markalaşma ölçütlerini, bileşenlerini ve ilkelerini irdelenerek kent markalaşmasındaki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır.Dördüncü bölümde belirlenmiş yöntem çerçevesinde uluslararası ölçekte marka kent olarak kabul edilen Londra Metropoliten Alanı seçilerek marka kent oluşum sürecinde alt unsur olan erişebilirlik parametresi ile İstanbul Metropoliten Alanı kaynaklarını daha etkili kullanmak, yaşanabilir mekânlar oluşturmak, cazibe merkezi haline gelebilmesi için mevcut kent varlık gücünün erişebilirlik açısından mekânsal analiz yöntemi kullanılarak karşılaştırmalı olarak irdelenmiştirAnahtar Kelimeler: Küreselleşme, Marka, Kent, Marka Kent, Kentsel Rekabet
dc.description.abstractIn the Global System, each one of the city's with other cities seen within competition at the many issues, especially skilled workforce, urban investment and tourism. The cities is being the center of attraction and the `brand concept of` often to be using in business disciplines is caused to be using as `surplus value` by the cities in the Global System. Produced by the cities or its economic, social, cultural, historical, geographical and psychological values `city brand` studies or uncovering the `brand` value is one of the prominent urban issues in global system.In this context, the city of the globalization process, with the resulting urban structures and in the financial sector emerging brands and brands of factors with each other occurs know the elements to explore the relationship to the second part of globalization, brand name and city are tripled within the framework of conceptual definitions were made. With this approach, in the third section of the city with the process of the formation of the concept of city brand and branding criteria, components and principles of branding the city was to determine examined.In the fourth chapter the methods specified in the framework of international scale brand as the city accepted the London Metropolitan Areas selected city brand in the formation process sub-elements that accessibility parameters with the Istanbul Metropolitan Area resources more effectively, use livable spaces, creating a center of attraction to become a present to the city asset strength accessibility in terms of spatial analysis method were examined comparatively.Keywords: Globalization, Brand, Urban, Urban Brand, Urban Competitionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectŞehircilik ve Bölge Planlamatr_TR
dc.subjectUrban and Regional Planningen_US
dc.titleMarka kent olarak İstanbul metropolitan alanın erişebilirlik açısından irdelenmesi
dc.title.alternativeIstanbul metropolitan area in the city brand the evaluations i̇n terms of accessi̇bi̇li̇ty
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10035712
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391803
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess