Show simple item record

dc.contributor.advisorCamkesen, Nilgün
dc.contributor.authorÖzmen, Önder
dc.date.accessioned2020-12-03T17:12:21Z
dc.date.available2020-12-03T17:12:21Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60284
dc.description.abstractBursa, üç milyona yaklaşmış nüfusu, gelişmiş sanayisi ve tarihsel mirasın getirdiği kültürel kimliğiyle Türkiye'nin en önemli kentlerinden biridir. Türkiye'nin nüfusu en fazla ili olan İstanbul'a yakınlığından dolayı, iki şehir arasında oldukça yoğun yük ve yolcu hareketliliği yaşanmaktadır. Bu hareketlilik talebi, uzun yıllardır sadece karayolu sistemi ile karşılanmıştır. İki kent arasında seyahat edenlerin artan yolculuk taleplerinden dolayı karayolu dışında kalan alternatif ulaşım sistemlerinin işletilmesi konusu hem kamu hem de özel sektörün ilgisini çekmiştir.Bu çalışmada, Bursa ile İstanbul arasında deniz otobüsü ile yapılan yolculuklar incelenmiş, biri kamu diğeri özel sektöre ait deniz yolu taşımacılığı yapan kuruluşların arasındaki rekabetin yolcu memnuniyetine olan etkileri ortaya konmuştur.Tezin ilk bölümünde, Bursa ilinin sosyo-ekonomik yapısı, ilerleyen bölümlerde ise, Bursa-İstanbul arasındaki mevcut ulaştırma sistemleri ve planlanan ulaştırma projeleri hakkında bilgi verilmiştir. 2. Bölümde dünyadaki başarılı deniz otobüsü uygulamaları ve Türkiye'deki deniz yolu toplu taşımacılığı üzerinde durulmuştur. Daha sonra İstanbul-Bursa arasında deniz otobüsü seferi gerçekleştiren ve birbirlerine rakip olan iki deniz otobüsü sağlayıcısı hakkında bilgi verilerek, son bölümde ise deniz otobüsü yolcularına uygulanan memnuniyet anketinin sonuçları ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler: Bursa, Deniz Otobüsü, Deniz Yolu Ulaşım
dc.description.abstractBursa is one of the most imminent cities of Turkey with its population of approximately three million, advanced industrial districts and cultural identity which has been shaped with its cultural heritage. As it is a close destination to İstanbul, which is the most populated city of Turkey, there is an intense freight and passenger mobility between the two cities. This demand of mobility had only been satisfied with land transportation for a long time. With the increasing demand for mobility between the two cities, public authorities and private sector alike grew interest in alternative modes of transport other than land transportation.In this study, trips made with sea buses between Bursa and İstanbul are examined and the effects of competition between one public authority and a private sector company are put forward in terms of passenger satisfaction.In the first part of the thesis the socio-economic structure of Bursa, existing transport systems between Bursa and İstanbul; and planned transportation projects are defined. In the second part there are some information on successful examples of sea bus applications around the world and marine transport in Turkey. Afterwards, two competitor marine transport companies which provide sea bus transport between İstanbul and Bursa are examined. At the fifth part, the details of the passenger satisfaction survey carried out are given and consequently the effect of competition on passenger satisfaction is analyzed through the results of customer satisfaction surveys carried out with sea bus passengers. Keywords: Bursa, Sea Bus, Marine Transporten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleŞehirlerarası deniz ulaşımında rekabetin yolcu memnuniyetine etkisi:BUDO örneği
dc.title.alternativeThe effect of competition on passenger satisfaction within the context of intercity marine transport: a case study of BUDO
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10024162
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid365700
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess