Show simple item record

dc.contributor.advisorAlbayrak, Yıldız Esra
dc.contributor.authorArik, Hande
dc.date.accessioned2020-12-03T17:12:16Z
dc.date.available2020-12-03T17:12:16Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60280
dc.description.abstractÇalışmada, toptan satış yapılacak Cash&Carry mağazaları için alternatif illerin öncelik sıralamasının yapılmasında kullanılan çok kriterli karar verme yöntemlerinin hibrit bir şekilde uygulanması üzerinde çalışılmıştır. Ev dışı tüketim sektöründe, bireysel olmayan müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik hizmet veren toptan mağazacılık yer seçimi ile ilgili çalışma yapılmıştır. Yatırım kararı firmalar için stratejik öneme sahip olduğundan mağaza açılması planlanan alternatif iller arasında karar vermeyi kolaylaştırıcı yöntemler araştırılmıştır. Kuruluş yeri seçiminde, fayda ve maliyet getiren, birbiriyle ilişkili farklı bir çok kriter yer aldığından, çok kriterli karar verme yöntemlerinden ANP ile kriterler arasındaki ilişkiler ortaya konmuş, ikili karşılaştırmalar yapılmıştır. Fayda kriterleri müşteri potansiyeli ve çevre koşulları iken maliyet kriterleri rekabet durumu olarak tanımlanmıştır. Kriterler arasında yapılan ikili karşılaştırmalar sonucunda ağırlıklar hesaplanmıştır. Elde edilen kriter ağırlıklarına göre TOPSIS yöntemi ile illerin sıralaması yapılarak en büyük değere sahip olan alternatif öncelikli il olarak belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, using a hybrid method for cash&carry store location by multi criteria decision technique has been analyzed to determine priority of alternatives. In the out of home consumption market has been studied on location decision makingfor meeting the needs of consumers who aren't retail customers in the cash&carry store. Because of ınvestment decision has strategic importance for the firms in their market share, methods has been researched to ease of desicion making in literature. Choosing the site of establishment, there are lots of criteria (such as potential customer, competition conditions, environmental conditions) which bring cost and benefits. Because of that, ANP which is a multi criteria decision making method, used for determining the relationships between criteria and paired comparison. Importance weight of criteria are determined by using ANP method.With the using of TOPSIS method to obtain a matter of priority of the alternatives, using the importance weight of evaluation criteria which are derived from ANP method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleÇok kriterli karar verme yöntemleri ile mağaza yeri seçimi
dc.title.alternativeUsing multi criteria decision methods for location selection
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10027564
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid365714
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess