Show simple item record

dc.contributor.advisorKantarcı, Muammer
dc.contributor.authorAlataş, Ali
dc.date.accessioned2020-12-03T17:11:07Z
dc.date.available2020-12-03T17:11:07Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60226
dc.description.abstractBüyük kentlerdeki trafik yoğunluğu insanları bunaltmış ve ulaşımda yeni arayışları gündeme getirmiştir. Dünyanın birçok bölgesinde olduğu gibi İstanbul'da da raylı sistem ulaşımı, trafikte sıkışan ve bunalan kent halkı için bir umut ve önemli bir ulaşım alternatifi oluşturmaktadır. Tezin ana konusu da 2013 yılı ortasında işletmeye alınmış olan Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyat Metro (M3) Hattının proje ve güncel performans değerlerinin değerlendirilmesidir.Tez akışı olarak da öncelikle İstanbul kent içi raylı sistemlerinin gelişimi üzerine değerlendirmeler yapılarak genel bilgiler paylaşılacaktır. İstanbul kent içi raylı sistemler olarak geçmişten günümüze nasıl gelindiği ve gelecekte planlanan çalışmaların neleri kapsadığı, mevcut yapıya nasıl etkileri olacağı, M3 hattının güncel yolcu verileri ile Fizibilite Etüdü değerleri mukayesesi yapılırken; M3 hattı ile entegre olan hatların karşılıklı etkileşimleri incelenecektir.Sonuç olarak elde edilen verilerin ve gelecekte planlanan entegre hatlara dair çalışmaların üzerine değerlendirmeler yapılarak nasıl bir kent içi raylı sistemler işletmesi olacağına dair ışık tutacak bir çalışma olması hedeflenmektedir.
dc.description.abstractPeople are overwhelmed by traffic congestion in major cities and this has led to new approaches in transportation. As in many regions ofthe world in rail transportation in Istanbul stuck in traffic and being overwhelmed by a hope for the people of the city and constitutes an important transportation alternative. The main topic of the thesis, which began to operate in the middle of 2013 the Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyat Metro (M3) line is the evaluation of the project and current performance values. Thesis as a flow, primarily in Istanbul on the development of urban rail transit system after assessing the general information will be shared. As existing in Istanbul urban rail systems in the past to the present and planned future studies to understand how what is covered, how will the effects of the existing structure, the current status of the M3 line of passenger data can be evaluated with the how, feasibility studies have been completed integration of the new lines will bring you as many issues will be addressed. As a result of the data obtained and planned futurework on the assessments made on the integrated lines, what would be the operation of urban rail systems are intended to be a study to shed light on.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleKirazlı-Başakşehir-Olimpiyat Metro (m3) hattının performans değerlendirmesi
dc.title.alternativePerformance evaluation of Ki̇razli-Başakşehi̇r-Oli̇mpi̇yat Metro (m3) Line
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10035553
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid365726
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess