Show simple item record

dc.contributor.advisorAtalay, Meliha
dc.contributor.authorGüler, Handan
dc.date.accessioned2021-05-07T08:59:36Z
dc.date.available2021-05-07T08:59:36Z
dc.date.submitted1987
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/602040
dc.description.abstractÖZET Araştırma,Sivas da oturan, Cumhuriyet Üniversitesi Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisi ile Sivas Doğum Evi Aseptik Doğum Servisinde 16 Temmuz 1986 ile 16 Ağustos 1986 tarihleri arasında doğum yapmış lohusalardan (30 deney ve 30 kontrol) de - ney grubuna doğum sonrası bakım konusunda planlı bir sağlık eğitimi yapılarak doğum sonrası bakıma ilişkin bilgi düzeylerini saptamak amacı ile yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak 2 bilgi anket formu kullanılmıştır. Bu formlar araştırmanın amacına yöne¬ lik olarak deney ve kontrol gruplarındaki lohusalara lohusalığın başında ve sonunda olmak üzere iki kez uy¬ gulanmıştır. Lohusaların doğum sonrası bakıma ilişkin yeter¬ siz bilgi sahibi oldukları varsayılarak bir eğitim programı geliştirilmiştir. Programda lohusaların beslenme, dinlenme ve uyku, banyo ve perine bakımı, göğüslerin bakımı, loşianın değerlendirilmesi, pet değişimi, doğum sonrası erken hareket, boşaltım ihtiyacının karşılanması ve temizliği, doğum sonrası egzersizler, cinsel ilişki, lohusalıkta ateş, giyim ve aile planlamasına ilişkin bilgiler kazanma eğitim hedefleri olarak saptanmıştır, ön test araştırıcı tarafından uygulanmıştır. Eğitim, araştırıcı tarafından verildiği için son testte üç anketör kullanılmıştır.- 81 - Planlı eğitim doğumdan yarım - bir saat sonra doğumdan üç gün sonra ve doğumdan yirmi gün sonra ve¬ rilerek üç aşamada tamamlanmıştır. Anket formları toplam 40 puan üzerinden değerlendirilerek bilgi soruları doğru yanıtlarına 1.er puan verilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde yüzde¬ lik, Ki-kare önemlilik testi, Fisher Ki-kare kesin testi, Mann~Whitney U testi ve Kruskal-Wallis varyan analizi kullanılmıştır. Değerlendirme sonucunda deneklerin doğum sonra¬ sı döneme ilişkin bilgilerinin yetersiz olduğu saptanmış ve planlı bir eğitim uygulandığında genel bilgi ortalamalarında önemli bir artış sağlandığı görülmüştür: Bu sonuçlara göre verilen planlı eğitimle lohusaların doğum sonrası döneme ilişkin bilgi kazançlarının artırılması doğrultusunda öneriler getirilmiştir.
dc.description.abstractSÜMMARY Investigation Goncerning the Effect of the le- alth Education Şiven to the Mothers Buring Postpartum on the Mothers1 Iıevel of £nowledge Af ter Delivery. This work has been carried out on sixty mothers (30 experimental cases and 30 controls) residing in Si¬ vas during the postpartum period between 16 July, 4`*V% 1986 and 16 August, 1986 at the Department of Gyne - cology and Obstetrics of the Cumhuriyet UnivercityHos- pital and the Aseptic Delivery Services of the Maternal Hospital of Sivas with a view to determining their le- vel of knowledge following a planned health education on postpartum çare after delivery. Two inguriry forms have been used för the col - lection of data. in accordance with the aim of the in- vestigations, these inguriry forms have been directed to the mothers in the experimental and control groups during the postpartum period twice, both on the begin- ing and end of postpartum period. Considering that the mothers had an insefficient knowledge about çare following delivery, an educational programme was developed. The aim of this programme was to enlighten the mothers after delivery about nutriti- on, rest and sleep, bath and perineal çare, breast ça¬ re, evaluation of lochia, change of pets, early mobi- lity following delivery, need för defecation and clear-- 83 - lineis, exercises after delivery, sexual intercourse, fever during the postpartum period, dress and family- planning. The pre-test was made by the researcher. As the education was given `by the researcher, three inquirers were employed in the post-test. The planned education was given half-an-^hour-one hour after delivery, three days after delivery and twen ty days after delivery, being completed in three sta - ges. The total points of the inquiry forms was 4©, 1 point being given to right answers to questions in the inquiry form. In the evaluation of the data, per centage, Ohi-Square significance test, Fisher Chi-squ- are definite test, Mann-Whitney U test and Kruskall - Wallis variance analysis have used. As a result of evaluation, it has been establi shed that the knowledge of the subjects after delivery was insufficient and a significant improvement in their average general knowledge was attained following a plan ned education. In accordance with these results, it has been recommended that the mothers in the postpartum period should be subjected to a planned education to improve their knowledge after delivery.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleLohusalıkta anneye verilen sağlık eğitiminin annenin doğum sonrası döneme ilişkin bilgi düzeyine etkisinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMaternal-child health
dc.subject.ytmPostpartum period
dc.identifier.yokid77
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid77
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess