Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaş, Ahmet
dc.contributor.authorDemirci, İbrahim Ethem
dc.date.accessioned2020-12-03T17:10:36Z
dc.date.available2020-12-03T17:10:36Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60201
dc.description.abstractDünya nüfusunun büyümesi ve büyükşehirler etrafında yoğunlaşması sonucu kent içi ulaşım sistemlerinde yolculuk talepleri hızla yükselmektedir. Dünya'daki gelişmiş büyükşehirlerde ulaşım sorunlarına en etkili çözüm olması açısından raylı sistem projelerine yatırımlar artmaktadır. Sunduğu yüksek kapasite, dakiklik, konfor, çevre dostu vb. özellikleri nedeniyle raylı sistemler önemini artırmış ve gün geçtikçe öncelikli olarak tercih edilen bir sistem olmuştur.Raylı sistemlerde yolcu yoğunlukları, aylara, günlere, özel etkinliklere (maç, miting, konser vb.) gün içindeki zirve saatlere göre değişiklik göstermektedir. Tüm zamanlar için yolculuk taleplerine konforlu, emniyetli, dakik ve ekonomik bir kapasite sunabilmek için sinyalizasyon sistemlerinin önemi büyüktür. İlk başta, emniyetli ve güvenli bir trafik işletmesi için ihtiyaç duyulan ve tesis edilen sinyalizasyon sistemleri, esnek, ekonomik, yüksek kapasiteli bir hizmet sunabilmek amacıyla zamanla evrim geçirmiş sabit blok sistemlerden, tam otomatik sistemlere kadar aşama aşama gelişmiştir. Halen günümüzde, düşük headway sağlayabilen, daha verimli, haberleşme tabanlı sinyalizasyon sistemleri için teknoloji ve arge yatırımları devam etmektedir.Bu tezin amacı, raylı sistemlerde mevcut durumda hissedilen ve gelecekte daha da artacak olan yüksek ve esnek kapasite ihtiyacını değerlerle göstermek, yüksek kapasite sunması açısından sinyalizasyon sistemlerinin geçirdiği aşamaları özetlemek, UTO (Unattended Train Operation) tam otomatik sürücüsüz sistemlerin bu ihtiyaç için en uygun çözüm olduğunu Dünya'da ki örnekleriyle ortaya koymak, İstanbul metrosu örneğiyle, ihtiyaç duyulan bir noktada Seyrantepe istasyonunda simülasyonlar yaparak en yüksek kapasiteyi sunacak en uygun işletme senaryolarını belirlemek, bu örnek çalışma ile sektördeki ilgililere ışık tutmaktır. Kapasite analizi için Railsim programında simülasyon metodu kullanılmıştır.
dc.description.abstractThe world's population growth and as a result of condensation around metropolitan cities, travel demands in urban transportation systems has been rising greatly. Invesment in rail system projects has been growing due to be the most effective solutions to transportation problems in developing metropolitans in the World. The importance of railway system has increased because it offers high capacitiy, comfort, punctuality, and eco friendly etc. and by day have been preferring primarily.The passenger density in railway systems varies according to months, special events (matchdays, protesto activity, concerts etc.),and peak hours in a day. Signalling systems have great importance to provide comfortable, safe, punctual, economical high capacitiy for travel demands at all times. At first, signalling systems needed and be established for safe and secure traffic operation. It has evolved in course of time to provide flexible, economical and high capacitiy operation service, and it has developed. gradually from fixed block systems up to full automatic unattended systems. Still today, technology and R&D investments have been continuing in signalling systems which is more efficient based on communication and offers low headwayThe aim of this study, to demonstrate by values the need that exist in now and will increase further in the future is high and flexible capacity, to describe briefly the stages of signalling system in terms of provide high capacity and to prove the best solution fort his requirement is UTO (Unattended Train Operation) by given examples in the World applications, and to make case study capacity analysis to find optimum operation scenarios where Seyrantepe station the most needed point at İstanbul metro so that to enlighten whom concerns this issue. In this study, the method for capacity analysis is simulation at Railsim program.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleRaylı sistemlerde yüksek yolcu kapasitesi için sinyalizasyon sistemlerinin optimizasyonu
dc.title.alternativeOptimizing of railway signalling systems for high passenger capacity
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10054661
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391781
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess