Show simple item record

dc.contributor.advisorYentür, Emin Alp
dc.contributor.authorSavaş, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-07T08:59:29Z
dc.date.available2021-05-07T08:59:29Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/601960
dc.description.abstractAraştırmamızda, QST uygulanacak vakalarda daha önceden fiziksel eğitim almanın etkisi ve testin ilk ve 15 günlük süre sonunda yapılan ikinci ölçüm sonuçlarına göre test-tekrar test güvenirliğini araştırdık. Bu çalışma 18-45 yaş arasında, bilinen akut veya kronik bir hastalığı olmayan, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nde çalışan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 66 kişi ile gerçekleştirildi. Katılımcılar görsel, sözel ve fiziksel eğitim verilen Grup 1 ile sadece sözel ve görsel eğitim verilen Grup 2 olmak üzere, yaş, cinsiyet ve eğitim düzeyi açısından homojenlik gözetilerek 33'er kişilik 2 gruba ayrıldı. Grupların sağ el sırtından (C7 dermatomu) ve sağ alt ekstremite ayak sırtından (L5 dermatomu) 15 gün arayla ikişer ölçüm yapıldı.Gruplar arasında ölçüm sonuçları karşılaştırıldığında QST sonuçlarının fiziksel eğitim alma durumuna göre istatistiksel açıdan önemli derecede anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görüldü. Bu durum QST uygulanacak bireylere öncesinde fiziksel eğitim vermenin teste ilişkin anksiyete ve ölçüm sonuçları üzerinde önemli etki yaratmadığını göstermektedir.Araştırmada QST'nin test-tekrar test güvenirliğine ilişkin yapılan analizlerde ilk ölçümler ile 15 gün sonrasında tekrarlanan ölçümlerde Pearson korelason ve ICC değerlerinin çok yüksek düzeyde olduğu; LoA, SEM ve MDD değerlerinin testin yüksek güvenilirliğini doğruladığı bulundu.
dc.description.abstractWe investigated the test-retest reliability of our study according to the effect of previous physical training at the time of QST and the results of the second measurement at the end of the 15-days period. This was done with 66 people working in Manisa Celal Bayar University Medical Faculty Hospital between 18-45 years old who had no known acute or chronic illnesses and who agreed to participate in the research. Participants were divided into 2 groups of 33 persons, with visual, verbal and physical education named as group 1 and only verbal and visual education named as Group 2, with respect to homogeneous age, sex and education level. One measurement were taken from the right hands (C7 dermatom) and the right lower limb foot (L5 dermatom) of the groups and another after 15 days period.When the measurement results were compared between the groups, it was seen that the QST results did not significantly differ according to the physical education status. This suggests that giving physical education to the individuals does not have a significant effect on the test anxiety and QST measurement results.Analysis of the test-retest reliability of QST in the study showed that Pearson Correlation and ICC values were very high at initial measurements and after 15 days of repeated measurements. Also LoA, SEM and MDD values confirm the high confidence of the test.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAnestezi ve Reanimasyontr_TR
dc.subjectAnesthesiology and Reanimationen_US
dc.titleSağlıklı erişkinlerde kantitatif duyusal testlerin test-tekrar test güvenilirliğinin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation of test-retest reliability of quantitative sensory tests in healthy adults
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-10-26
dc.contributor.departmentAnesteziyoloji ve Reanimasyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChronic pain
dc.subject.ytmPatient education
dc.subject.ytmNeuropsychological tests
dc.subject.ytmDiagnostic tests
dc.subject.ytmAdults
dc.subject.ytmSensorial properties
dc.subject.ytmNeuropathies
dc.subject.ytmPain
dc.identifier.yokid10187426
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid493501
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess