Sivas ili ortaokul 3.sınıf kız öğrencilerinin menarşa karşı tepkileri ve menstrüasyon hijyeni konusundaki bilgilerin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Güçsavaş, Neşegül | |
dc.contributor.author | Özsürekcigil, Mine | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:59:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:59:28Z | |
dc.date.submitted | 1989 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/601950 | |
dc.description.abstract | 65 VIII. ÖZET araştırma Sivas ili Ortaokul 3. sınıf kız öğren cilerinin menarşa karşı tepkileri ve rnenstrüasyon hij yeni konusundaki bilgilerinin belirlenmesi amacıyla ya pılmıştır. Araştırma, tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Si vas ili Ortaokul 3. sınıf kız öğrencileri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Bu öğrenciler arasından sis tematik örnekleme yöntemiyle seçilen öğrenciler araş tırmanın örneklemini oluşturmaktadırlar. Örnekleme alı nan toplam öğrenci sayısı 282' dir. Ömeklem içinde rnenstrüasyon olmayan öğrenci sayısı 38» dir. Araştırmada veriler anket formu uygulanarak top lanmıştır. Anket formu öğrencilere okulda dağıtılıp, yanıtlandırıldıktan sonra geri alınmıştır. Araştırma dan elde edilen veriler, yüzdelik hesapları, aritmetik ortalama., çok gözlü düzenlerde Ki-Kare önemlilik testi, dört gözlü düzende Ki-Kare önemlilik testi ve Kolmogo- rov Simirnov önemlilik testi kullanılarak değerlendi rilmiştir. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda, menarşta olumsuz ve çelişkili duygu yaşayan öğrencilerin çoğun lukta olduğu, bu konudaki yaklaşımların aile ortamı i- çerisinde yoğunlaştığı belirlenmiştir, öğrencilerin, rnenstrüasyon ve hijyeni konusundaki bilgi ve uygulama ları değerlendirilmiş, her iki alanda da yetersiz olan Öğrencilerin büyük çoğunlukta olduğu saptanmıştır. Anne eğitim düzeyinin rnenstrüasyon konusunda bil gi üzerinde etkili olduğu, saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | 66 Summary A descriptive research design was used in order to determine the reactions towards menarche and the knowled ge on menstrual hygiene of the third grade students of the Secondary schools in Sivas. The sample consisted of 2Ü2 girls were obtained from the all third grade students of the secondary Schools in Sivas by the systematic appoach. The data of the research were collected by using a questionnaire, and they were evaluated by hand by the researcher. Percentage, Chi- Square and Kolmogorov Simir- nov statistical methods were used for the presentation of the data. The summary of the research results are as fallows : - Most of the students have negative and ambivalant feelings during menarche. - Most of the students are willing to share their feelings with their family members. - Most of their knowledge and practice about menst ruation and hygiene were found inadequate. - It was found a relation with the educational le vel of the mothers and the knowledge of the students abo ut menstruation. Appropriate suggestions were made at the end of the research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kadın Hastalıkları ve Doğum | tr_TR |
dc.subject | Obstetrics and Gynecology | en_US |
dc.title | Sivas ili ortaokul 3.sınıf kız öğrencilerinin menarşa karşı tepkileri ve menstrüasyon hijyeni konusundaki bilgilerin belirlenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Menstruation | |
dc.subject.ytm | Menarche | |
dc.identifier.yokid | 5528 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 5528 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |