Show simple item record

dc.contributor.advisorGüçsavaş, Neşegül
dc.contributor.authorÖzsürekcigil, Mine
dc.date.accessioned2021-05-07T08:59:28Z
dc.date.available2021-05-07T08:59:28Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/601950
dc.description.abstract65 VIII. ÖZET araştırma Sivas ili Ortaokul 3. sınıf kız öğren cilerinin menarşa karşı tepkileri ve rnenstrüasyon hij yeni konusundaki bilgilerinin belirlenmesi amacıyla ya pılmıştır. Araştırma, tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Si vas ili Ortaokul 3. sınıf kız öğrencileri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Bu öğrenciler arasından sis tematik örnekleme yöntemiyle seçilen öğrenciler araş tırmanın örneklemini oluşturmaktadırlar. Örnekleme alı nan toplam öğrenci sayısı 282' dir. Ömeklem içinde rnenstrüasyon olmayan öğrenci sayısı 38» dir. Araştırmada veriler anket formu uygulanarak top lanmıştır. Anket formu öğrencilere okulda dağıtılıp, yanıtlandırıldıktan sonra geri alınmıştır. Araştırma dan elde edilen veriler, yüzdelik hesapları, aritmetik ortalama., çok gözlü düzenlerde Ki-Kare önemlilik testi, dört gözlü düzende Ki-Kare önemlilik testi ve Kolmogo- rov Simirnov önemlilik testi kullanılarak değerlendi rilmiştir. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda, menarşta olumsuz ve çelişkili duygu yaşayan öğrencilerin çoğun lukta olduğu, bu konudaki yaklaşımların aile ortamı i- çerisinde yoğunlaştığı belirlenmiştir, öğrencilerin, rnenstrüasyon ve hijyeni konusundaki bilgi ve uygulama ları değerlendirilmiş, her iki alanda da yetersiz olan Öğrencilerin büyük çoğunlukta olduğu saptanmıştır. Anne eğitim düzeyinin rnenstrüasyon konusunda bil gi üzerinde etkili olduğu, saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.
dc.description.abstract66 Summary A descriptive research design was used in order to determine the reactions towards menarche and the knowled ge on menstrual hygiene of the third grade students of the Secondary schools in Sivas. The sample consisted of 2Ü2 girls were obtained from the all third grade students of the secondary Schools in Sivas by the systematic appoach. The data of the research were collected by using a questionnaire, and they were evaluated by hand by the researcher. Percentage, Chi- Square and Kolmogorov Simir- nov statistical methods were used for the presentation of the data. The summary of the research results are as fallows : - Most of the students have negative and ambivalant feelings during menarche. - Most of the students are willing to share their feelings with their family members. - Most of their knowledge and practice about menst ruation and hygiene were found inadequate. - It was found a relation with the educational le vel of the mothers and the knowledge of the students abo ut menstruation. Appropriate suggestions were made at the end of the research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKadın Hastalıkları ve Doğumtr_TR
dc.subjectObstetrics and Gynecologyen_US
dc.titleSivas ili ortaokul 3.sınıf kız öğrencilerinin menarşa karşı tepkileri ve menstrüasyon hijyeni konusundaki bilgilerin belirlenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMenstruation
dc.subject.ytmMenarche
dc.identifier.yokid5528
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid5528
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess