Show simple item record

dc.contributor.advisorAtahan, Ali Osman
dc.contributor.authorÇetin, Enes
dc.date.accessioned2020-12-03T17:10:19Z
dc.date.available2020-12-03T17:10:19Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60187
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye'de karayollarında seyir halinde olan araçların yoldan çıkıp daha büyük şiddette kaza yapmalarını önlemeye yönelik yapılan otokorkuluk uygulamalarını malzeme, montaj, şekil, boyut, dikme aralıklarının ve dikme yüksekliklerinin kaza sonuçlarına etkisi açısından karşılaştırmalı olarak araştırmaktır. Karayollarının değişik bölgelerde araçların yoldan çıkmaları durumunda çarpabilecekleri objeler çok değişiklikler göstermektedir. Bu çarpılabilecek objelerin tiplerine ve tehlike durumlarına göre doğru oto korkuluk seçimi yapılması gerekmektedir. Ayrıca bir diğer amaç da oto korkuluların minimum hata ile üretilip monte edilmesidir. Aksi halde kaza şiddetini azaltmak için çok paralar harcayıp inşa edilen oto korkuluklar daha şiddetli kazalara neden olabilirler. Bu bağlamda, Ağrı-Eleşkirt arası yol kenar güvenliği ve kullanılan oto korkuluklar incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Oto korkuluklar, Yol Güvenliği, Ağrı-Eleşkirt
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate comparatively the impacts of guardrail implementation that are built to prevent more severe accidents had by the vehicles under way in mainroads in Turkey to the accidents, according to the material used, shape, size, assemblage, planting intervals, planting heights of guardrail, Objects that will cause crashes when vehicles go off the road differ so much on various parts of mainroads. It is required to make the right choice of the guardrail according to the types and hazardous situations of these objects that can be crashed into. Also, another purpose is to produce and mount the guardrail with minimum fault. Otherwise, guardrail that are built costly in order to reduce the severe of accident will cause more severe accidents. The roadsite safety and guardrails built between Ağrı-Eleşkirt is investigated within this context.Keywords: Guardrails, Road Safety, Ağrı-Eleşkirten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleAğrı- Eleşkirt arası yol kenar güvenliğinin incelenmesi ve çözüm önerilerinin sunulması
dc.title.alternativeInvestigation of roadsite safety between Agrı-Eleskirt and proposing resolution advisory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10053865
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391784
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess