Ağrı- Eleşkirt arası yol kenar güvenliğinin incelenmesi ve çözüm önerilerinin sunulması
dc.contributor.advisor | Atahan, Ali Osman | |
dc.contributor.author | Çetin, Enes | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:10:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:10:19Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60187 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de karayollarında seyir halinde olan araçların yoldan çıkıp daha büyük şiddette kaza yapmalarını önlemeye yönelik yapılan otokorkuluk uygulamalarını malzeme, montaj, şekil, boyut, dikme aralıklarının ve dikme yüksekliklerinin kaza sonuçlarına etkisi açısından karşılaştırmalı olarak araştırmaktır. Karayollarının değişik bölgelerde araçların yoldan çıkmaları durumunda çarpabilecekleri objeler çok değişiklikler göstermektedir. Bu çarpılabilecek objelerin tiplerine ve tehlike durumlarına göre doğru oto korkuluk seçimi yapılması gerekmektedir. Ayrıca bir diğer amaç da oto korkuluların minimum hata ile üretilip monte edilmesidir. Aksi halde kaza şiddetini azaltmak için çok paralar harcayıp inşa edilen oto korkuluklar daha şiddetli kazalara neden olabilirler. Bu bağlamda, Ağrı-Eleşkirt arası yol kenar güvenliği ve kullanılan oto korkuluklar incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Oto korkuluklar, Yol Güvenliği, Ağrı-Eleşkirt | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate comparatively the impacts of guardrail implementation that are built to prevent more severe accidents had by the vehicles under way in mainroads in Turkey to the accidents, according to the material used, shape, size, assemblage, planting intervals, planting heights of guardrail, Objects that will cause crashes when vehicles go off the road differ so much on various parts of mainroads. It is required to make the right choice of the guardrail according to the types and hazardous situations of these objects that can be crashed into. Also, another purpose is to produce and mount the guardrail with minimum fault. Otherwise, guardrail that are built costly in order to reduce the severe of accident will cause more severe accidents. The roadsite safety and guardrails built between Ağrı-Eleşkirt is investigated within this context.Keywords: Guardrails, Road Safety, Ağrı-Eleşkirt | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Ağrı- Eleşkirt arası yol kenar güvenliğinin incelenmesi ve çözüm önerilerinin sunulması | |
dc.title.alternative | Investigation of roadsite safety between Agrı-Eleskirt and proposing resolution advisory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10053865 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 391784 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |