Show simple item record

dc.contributor.advisorAtalay, Meliha
dc.contributor.authorMollaoğlu, Mukadder
dc.date.accessioned2021-05-07T08:59:16Z
dc.date.available2021-05-07T08:59:16Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/601834
dc.description.abstractBu araştırma, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi tarafından yürütülen, televizyonla Hemşirelikte Önlisans Tamamlama Programı'na de¬ vam eden hemşirelerin, bu programın işlerliğine ilişkin görüşlerin belirlenmesi amacıyla, tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Araştırma, Malatya Sivas, Samsun, Tokat, istanbul ve Elazığ illerinde çalışıp, aynı illerin hastanelerinde bu programa ilişkin klinik uygulamayı yap¬ mış, 303 hemşire üzerinde yapılmıştır. Bilgi toplama aracı olarak hazırlanan anket formu, araştırmacının kendisi ve iki anketör kullanılarak uygulanmıştır. Araştırmanın verileri bilgisayarla değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde, yüzdelik hesaplara ve Ki-Kare önemlilik testi kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda hemşirelerin; Çoğunluğunun bu programa derece ve kadrolarını yükseltmek, maaşla¬ rını arttırmak, çok az bir kısmının bakım kalitesini arttırmak amacı ile girdik¬ leri, Büyük bir kısmının bu programı hayali - ezber buldukları, bu eğitime ilişkin televizyon programlarını çok düşük bir hemşire grubunun izleyebildiği, çoğunluğunun dersleri anlamalarına yardım eden hiç bir katkı almadığı, ders kitaplarıyla başbaşa kaldığı bu nedenle büyük bir kısmının özellikle Temel Bi¬ lim ve Klinik Bilim derslerini yalnız kitaptan okuyarak öğrenme güçlüğü yaşa¬ dıkları, Çoğunluğunun, derslerin uygulamalı olarak, gerekli araç-gereç kullanı¬ larak, öğretmen - öğrenci etkileşimi yaşayarak ve örgün eğitimle verilmesi ge¬ rektiğini belirttikleri, Büyük bir kısmının, bu programla mesleki gelişimle ilgili beklentileri¬ ne ulaşmadıkları, çok az bir kısmının `nitelikli hasta bakımı` verme beklentisi¬ ne ulaştığını belirttikleri, Çoğunluğunun, programda gereksiz ders olduğunu ifade ettikleri ve bü¬ yük bir kısmının gereksiz bulduğu derslerden bütünlemeye kaldıkları, büyükbir kısmının, hemşirelikte üniversite eğitiminin Açık Öğretim sistemiyle veril mesini doğru buldukları, Büyük bir kısmının, programda klinik uygulamaları gereksiz buldukla rı, bir kısmının klinik uygulamaların mesailerle birlikte yürütülmesi gerektiğini ifade ettikleri, çoğunluğunun klinik uygulama süresinin yeterli bulduklarını be lirttikleri, Çoğunluğunun klinik uygulamaların, mesleki gelişimlerine yeterli katkı sağlamadığını ifade ettikleri, Çoğunluğunun bu programı, derece ve kadrolarını yükseltmek, maaşları nın arttırmak, üniversite mezunu olmak, evlilik, iş ve eğitimi bir arada sürdür me fırsatı buldukları için olumlu, Bir kısmının bu programı, mesleki gelişim için yeterli bir program olmadığı, hemşirelik eğitiminin, sadece teorik öğretimini içerdiği ve bir hizmetiçi eğitim niteliğinde olduğu için olumsuz bulduklarını be lirttikleri, Çoğunluğunun, klinik uygulamaların kaldırılmasını önerdikleri belirlen miştir. Araştırmamızda elde edilen bulgulara dayanılarak, televizyonla Hemşi relikte Önlisans Tamamlama Programına devam eden hemşirelerin, bu prog ramla mesleki gelişimlerinin arttırılması ve hemşirelik hizmetlerinde niteliğin arttırılmasına yönelik öneriler getirilmiştir.
dc.description.abstractBu araştırma, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi tarafından yürütülen, televizyonla Hemşirelikte Önlisans Tamamlama Programı'na de¬ vam eden hemşirelerin, bu programın işlerliğine ilişkin görüşlerin belirlenmesi amacıyla, tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Araştırma, Malatya Sivas, Samsun, Tokat, istanbul ve Elazığ illerinde çalışıp, aynı illerin hastanelerinde bu programa ilişkin klinik uygulamayı yap¬ mış, 303 hemşire üzerinde yapılmıştır. Bilgi toplama aracı olarak hazırlanan anket formu, araştırmacının kendisi ve iki anketör kullanılarak uygulanmıştır. Araştırmanın verileri bilgisayarla değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde, yüzdelik hesaplara ve Ki-Kare önemlilik testi kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda hemşirelerin; Çoğunluğunun bu programa derece ve kadrolarını yükseltmek, maaşla¬ rını arttırmak, çok az bir kısmının bakım kalitesini arttırmak amacı ile girdik¬ leri, Büyük bir kısmının bu programı hayali - ezber buldukları, bu eğitime ilişkin televizyon programlarını çok düşük bir hemşire grubunun izleyebildiği, çoğunluğunun dersleri anlamalarına yardım eden hiç bir katkı almadığı, ders kitaplarıyla başbaşa kaldığı bu nedenle büyük bir kısmının özellikle Temel Bi¬ lim ve Klinik Bilim derslerini yalnız kitaptan okuyarak öğrenme güçlüğü yaşa¬ dıkları, Çoğunluğunun, derslerin uygulamalı olarak, gerekli araç-gereç kullanı¬ larak, öğretmen - öğrenci etkileşimi yaşayarak ve örgün eğitimle verilmesi ge¬ rektiğini belirttikleri, Büyük bir kısmının, bu programla mesleki gelişimle ilgili beklentileri¬ ne ulaşmadıkları, çok az bir kısmının `nitelikli hasta bakımı` verme beklentisi¬ ne ulaştığını belirttikleri, Çoğunluğunun, programda gereksiz ders olduğunu ifade ettikleri ve bü¬ yük bir kısmının gereksiz bulduğu derslerden bütünlemeye kaldıkları, büyükbir kısmının, hemşirelikte üniversite eğitiminin Açık Öğretim sistemiyle veril mesini doğru buldukları, Büyük bir kısmının, programda klinik uygulamaları gereksiz buldukla rı, bir kısmının klinik uygulamaların mesailerle birlikte yürütülmesi gerektiğini ifade ettikleri, çoğunluğunun klinik uygulama süresinin yeterli bulduklarını be lirttikleri, Çoğunluğunun klinik uygulamaların, mesleki gelişimlerine yeterli katkı sağlamadığını ifade ettikleri, Çoğunluğunun bu programı, derece ve kadrolarını yükseltmek, maaşları nın arttırmak, üniversite mezunu olmak, evlilik, iş ve eğitimi bir arada sürdür me fırsatı buldukları için olumlu, Bir kısmının bu programı, mesleki gelişim için yeterli bir program olmadığı, hemşirelik eğitiminin, sadece teorik öğretimini içerdiği ve bir hizmetiçi eğitim niteliğinde olduğu için olumsuz bulduklarını be lirttikleri, Çoğunluğunun, klinik uygulamaların kaldırılmasını önerdikleri belirlen miştir. Araştırmamızda elde edilen bulgulara dayanılarak, televizyonla Hemşi relikte Önlisans Tamamlama Programına devam eden hemşirelerin, bu prog ramla mesleki gelişimlerinin arttırılması ve hemşirelik hizmetlerinde niteliğin arttırılmasına yönelik öneriler getirilmiştir.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleHemşirelik önlisans tamamlama programına devam eden hemşirelerin programa ilişkin görüşleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmEducation-nursing
dc.identifier.yokid32914
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid32914
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess