Show simple item record

dc.contributor.advisorPolat, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorYildirim, Gülay
dc.date.accessioned2021-05-07T08:59:16Z
dc.date.available2021-05-07T08:59:16Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/601832
dc.description.abstract5.3.0ZET Araştırma Sivas ilindeki 3 hastanenin acil servislerinde hemşirelik hiz metlerini etkileyen faktörler ve hastaların beklentilerinin değerlendirilmesi amacı ile 17.7.1993-15.9.1993 tarihleri arasında yapılmış tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. ` Araştırma süresince, acil servise başvurup klinikte yatan 136 hasta ve 14 hasta yakını, 49 hemşire örneklemi oluşturmuştur. Hazırlanan anket formu deneklerle yüzyüze görüşülerek araştırmacı ta rafından doldurulmuştur. Acil serviste görev alan hemşireler, genelde genç yaş grubundan oluş maktadır. Deneyim yılları 0-3 yıldır. Hemşireler gereksinilen konularda eğitim almamışlardır. Hemşireler hizmet sunarken en sık karşılaştıkları güçlüklerin nedenleri ni sıralamada, elemanların yeterli sayıda ve nitelikte olmamasına bağlı güçlük lere birinci sırada yer vermişlerdir. Yaşanan bu güçlüklere bağlı olarak nitelikli hizmet sunamadıkları saptanmıştır. Yönetici hemşireler, acil serviste çalışan hemşireleri denetlerken ünite düzeni ve temizliğini sağlayabilme niteliklerine önem vermektedirler. Yönetimin bu tutumu sorumlu oldukları bakım kalitesini arttırmada yeterince etkin olama malarına neden olmaktadır. Hemşireler, hastaların gereksinimlerinin farkındadırlar. Ancak, hiz- metiçi eğitim programlarının olmaması, elemanların sayıca ve nitelik olarak ye tersizliği, malzeme yetersizliği ve hasta merkezli yaklaşımın olmaması ve yöne tici hemşirelerin yeterli denetlemeyi yapamaması nedeni ile hastaların gereksi nim duydukları yeterli bakım, yaklaşım ve tedavi uygulanamamaktadır. Hasta lardan alman değerlendirme sonuçları da bunu desteklemektedir. Hastalar ye terli acil müdahalenin yapılmasından sonra, acil servis çalışanlarından, kendile rine yeterli bakım ve yaklaşımda bulunmalarını istemektedirler. Araştırmadan elde edilen veriler doğrultusunda önerilerde bulunulmuş tur.
dc.description.abstractSUMMARY In this study the factors that affected the nursing care, at the emergency units and patients' needs were evaluated in 3 different hospitals in Sivas between the dates of 17.7.1993 and 15.9.1993. One hundred and thirtysix patients and fourteen family members who were hospitalized after applying to the emergency unit and 49 nurses were samp led in the study. The questionaire form was filled with face to face interview by the investigator. Generally, the nurses at the emergency unit were very young and not so experienced and their training was insufficient. The difficulties they have had while giving nursing cares were that they were not enough in number and in quality. It was defarmined that because of these difficulties, they couldn't give qualified services. In supervisors and head nurses' opinion, the nurses working at the emer gency unit, must be helpfull in tidines and clean of the unit. This kind of manner couldn't be effective to increase the service quality. The nurses were aware of the patients' needs, however effective service, approach and treatment that the patients needed couldn't be performed because of the lack of training programmes, qualified personals, medical materials, pa tient centered approach and supervisor control. The patients want a satisfactory care and more interest from the emergency unit personals after taking the emer gent management. The suggestions were made according to the results of investigation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleAcil serviste hemşirelik hizmetlerini etkileyen faktörler ve hastaların beklentilerinin değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmergency service-hospital
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmNurses
dc.identifier.yokid32915
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid32915
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess