Show simple item record

dc.contributor.advisorCamkesen, Nilgün
dc.contributor.authorTekci, Emrah
dc.date.accessioned2020-12-03T17:10:07Z
dc.date.available2020-12-03T17:10:07Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60177
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, İstanbul'da toplu taşıma hizmeti veren İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü'nde personel eğitimleri ile maliyetler arasındaki ilişki incelenmiştir.Yapılan incelemede şoför personele verilen eğitimlerin bireysel ve grup gelişimine olumlu katkı sağladığı; İşletmedeki diğer kaynakların daha etkili kullanıldığı, maliyetlerin azaldığı ve hizmet kalitesinin arttığı gözlenmiştir. Personel planlama sürecindeki mevcut durum analiz edilerek sistemin daha iyi çalışabilmesi için inceleme yapılmıştır. Gözlemlerden ve kurum içi istatistiki bilgilerden yararlanılarak işletme yönetimindeki güçlü ve zayıf yönler belirlenmiştir.Ayrıca yurt dışında toplu ulaşım hizmeti veren firmalar araştırılmış bu firmaların işletme yönetim modelleri incelenerek İETT ile karşılaştırmaları yapılmıştır. Benchmarking çalışmaları, gözlemler ve diğer tüm veriler ışığında İETT işletme yönetim modelindeki eksiklikler tespit edilmiştir. Tespit edilen bu eksikliklerin giderilmesi için insanı bir kaynak olarak değil bir kıymet olarak gören bir yaklaşımla yeni bir Eğitim Yönetim Modeli oluşturulmuştur. Bu yeni Eğitim Sistemine göre personel planlamasına yönelik çözümler sonuç bölümünde önerilmiştir. Anahtar Kelimeler: İnsan, Kıymet, İşletme, Yönetim, Eğitim
dc.description.abstractRelationship between employee trainings and costs in Directorate General of IETT Establishments, which provides public transportation service in Istanbul has been investigated on this thesis study. It has been observed in this investigation that trainings provided for employees have made positive contribution to their individual and group development; other resources in the establishment have been used more effectively; costs have decreased and service quality has increased. By analyzing staff planning situations some observations were made in order to make the system more efficient. By doing so the negative and positive sides of the management were determined.The firms which serve as a public transportation are surveyed and their management models are taken into consideration and made comparision with public transportation Directorate General of İETT Establishment. Some management deficiences were seen by way of Bencmarking studies and other datas. In order to overcome defiencies , a new Learning Management Model which weren't seen as a human resources but seen as valuable for people were constructed. According to this new Learning Management Model, the solutions concerning with staff plans were offered in the last part.Keywords: Human, Value, Business, Management, Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİETT işletme yönetiminde personelin eğitim planlamasına yönelik bir öneri
dc.title.alternativeAn offering for staff planning in directorate general of IETT establisment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmİbn Haldun
dc.identifier.yokid10053349
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391772
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess