Show simple item record

dc.contributor.advisorElden, Hasan
dc.contributor.authorDemir, Menderes
dc.date.accessioned2021-05-07T08:59:00Z
dc.date.available2021-05-07T08:59:00Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-03-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/601696
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma beden eğitimi dersinin okullardaki fonkiyonelliği ve orta öğretimde okuyan öğrencilerin motor performans farklılıklarının saptanması amacıyla yapılmıştır. Sivas il merkezinde görev yapan 40 beden eğitimi öğretmenine mevcut problemlerin ortaya çıkarılması için anket, orta öğretimde okuyan kız ve erkek öğrencilere motor performans testleri uygulanmıştır. Bu testler için pilot olarak seçilen 4 ilköğretim okulu II. kısımda öğrenim gören 12-13-14 yaş grubunda 180'i kız, 180'i erkek toplam 360 öğrenci seçilmiştir. Beden eğitimi öğretmenleri üzerinde yapılan çalışmada, tesis, araç, gereç ve malzeme yetersizliği görülmüş, ders saatlerinin yetersizliğinden dolayı beden eğitimi derslerinin verimli olarak işlenemediği belirtilmiştir. Orta öğretimde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerinin vücut ölçüleri alınmış, (boy, ağırlık, göğüs çevresi, kol çevresi) motor performansların ölçümü için Eurofit Testler uygulanmıştır (flamingo dengesi, oturarak uzanma, durarak uzun atlama, mekik, mekik koşusu ve dayanıklılık koşusu). Elde ettiğimiz sonuçlan sıralayacak olursak: Yapılan araştırmada vücut ölçülerinin hemen hemen hepsinde spor yapan-yapmayan kız ve erkek bireyler arasında spor yapan bireylerin daha büyük değerlere sahip olduğu görülmüştür. Eurofit motor testlerde spor yapan ve yapmayan bireyler arasında durarak uzun atlama, mekik koşusu ve dayanıklılık koşusu testlerinde spor yapan bireylerin değerleri yapmayanlara göre daha iyi çıkmıştır. 92Spor yapan-yapmayan bireyler arasında kız ve erkeklerde flamingo dengesi, oturarak uzanma ve mekik testinde önemli farklılıklar bulunamamıştır. 93
dc.description.abstractSUMMARY This study has been done to ascertain the functions of physical education lesson and physico motor performance differences among secondary students. To bring up existing problems inquins have been carried out to forty physical education teachers who work in center of Sivas and also, physico motor performance tests have been carried out to boys and girls who are educated et at secondary school. One hundred eighty girl stundents, one hundred eighty boy stundents and their total number is three hundred sixty students who are educated at second class and they are at twelve thirteen fourteen age group at which four pilot elementary schools who have been selected for these tests. The research which is on physical education teachers It has been determined that because of inadequate foundation, device and material and also lesson hours physical education lessons are unproductive. The body measurements of the girl and boy students( height, weight, breast circle and arm circle) who have been, attending the middle school have been taken and they have taken the Eurofit Tests ( flamingo balance, lying while sitting, broad jumping, shutting, shuttle running and resistance running ) in order to be measured their motor performances. If we list our results: At the end of the research almost most of the body seizes the girls and boys who make spor have more seizes. Among the individuals who did or didn't do the sport in the Eurofit motor tests; the values of the students who did the sports, which are long jumping, shuttle running and resistance running are better than those who didn't. Among the individuals who did or didn't do the sport, it hasn't been found important differences between the girl and boy students who did flamingo balance, lying while sitting and shuttle test. 94en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden Eğitimi derslerinin okullardaki fonksiyonu ve orta öğretimdeki öğrencilerin motor performans düzeylerinin ölçülmesi (Sivas örneği)
dc.title.alternativePhysical education lessons in function at schools and secondary education in students are measure motor performance levels (example in Sivas)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-05
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid79915
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid79915
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess