Show simple item record

dc.contributor.advisorIlıcalı, Mustafa
dc.contributor.advisorÖzen, Halit
dc.contributor.authorAnlağan, Muhammed Abdulvahap
dc.date.accessioned2020-12-03T17:09:51Z
dc.date.available2020-12-03T17:09:51Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60164
dc.description.abstractKent içi raylı sistemler; konfor, güvenilirlik, taşıma kapasitesinin yüksekliği ve hızlı ulaşım sağlaması sebebiyle günümüzde toplu taşımada en fazla tercih edilen şehir içi taşıma sistemlerinin başında gelmektedir. Özellikle İstanbul gibi yüksek nüfusa sahip büyük şehirlerde, ulaşım problemlerinin çözümünde yüksek taşıma kapasitesine sahip raylı sistem hatlarına gereksinim duyulmakta ve bu ise hatlararası entegrasyon sorununu gündeme getirmektedir. Bu tez kapsamında, kent içi raylı sistem hatlarının entegrasyonu çerçevesinde Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyat Metro (M3) Hattı değerlendirilmiştir. Araştırmada; doküman inceleme, gözlem, örneklem, istatistiksel ölçümler, veri odaklı analizler, sayısal veri toplama ve analizi, frekans, yüzde vb. nitel ve nicel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Değerlendirme M3 Hattı Yolcu Memnuniyeti Araştırması ve Entegrasyon Anketi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma ve anket çalışması, kantitatif araştırma yöntemlerinden bilimsel araştırmalarda büyük örneklemler için güvenilir bir yöntem olarak kabul gören yüz yüze görüşme ile anket uygulanması tekniğiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde genel olarak kent içi ulaşım sistemlerinin tanımı; ikinci bölümünde ulaşım sistemleri arası entegrasyon; üçüncü bölümünde İstanbul'daki kent içi toplu ulaşım sistemleri; dördüncü bölümde İstanbul'daki kent içi raylı sistemleri; beşinci bölümde M3 Metro Hattı'na ve istasyonlarına ilişkin kapsamlı bilgiler ve M3 metro hattının diğer sistemlerle entegrasyonu konuları işlenmiştir. Veri ve Yöntem başlıklı altıncı bölümde ise; ankete katılma ve örneklem kriterleri, anketin değişkenleri ve temel performans kriterleri, anket bilgileri ve verilerin değerlendirilmesi çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Değerlendirme başlıklı yedinci bölümde; M3 Metro Hattı Yolcu Memnuniyet Anketi ve M3 Metro Hattı Entegrasyon Anketi'ne ilişkin bilgiler verilmiş ve sonuçları değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Toplu Taşıma Sistemleri, Kentiçi Raylı Sistemler, Entegrasyon, Memnuniyet Anketi, Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyat Metro Hattı
dc.description.abstractUrban rail systems are one of the most preferred urban transport systems in mass transportation as providing comfort, reliability, high capacity of transportation and quick access. Especially in such large cities with high populations as Istanbul, in solution of the transportation problems, there is a neccessity of rail system lines with high transport capacity and this brings the issues of interline integration on the agenda.In this thesis, within the framework of the integration of urban rail lines, Kirazlı-Başakşehir-Olympiyat Metro (M3) Line has been evaluated. In the study; qualitative and quantitative research methods such as document review, observation, sampling, statistical measurements, data-driven analysis, quantitative data collection and analysis, frequency, percentage, etc. have been used. M3 Line Passenger Satisfaction Research and Integration Survey were used in the evaluation. Research and survey study were conducted with the method of the application of survey with face to face interviews, recognized as a reliable method for large sample in scientific research amongst quantitative research methods.Is has been studied that the definition of urban transport systems in the first section of the study; the integration between transport systems in the second section; urban public transport system in Istanbul in the third section; urban rail systems in Istanbul in the fourth chapter; comprehensive information of the M3 metro line and its stations and the integration of M3 metro line with other systems in the fifth section. In the sixth section titled Data and Methods; the criteria of participation in the survey and sampling, the survey variables and the basic performance criteria, the evaluation of survey information and data have been performed. In the seventh chapter titled Assessment; the information on M3 Metro Line Passenger Satisfaction Survey and M3 Metro Line Integration Survey have been presented and their results have been discussed.Keywords: Public Transportation Systems, Urban Rail Systems, Integration, Satisfaction Survey, Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyat Metro Line.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleKentiçi raylı sistem hatlarının entegrasyonu: Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyat metro hattının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe integration of urban rail system lines: The evaluation of Kirazli-Başakşehir-Olimpiyat metro(M3) line
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10074998
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid392838
dc.description.pages310
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess