Route based performance evaluation: An application of data envelopment analysis
dc.contributor.advisor | Bayraktar, Erkan | |
dc.contributor.advisor | Beşkese, Ahmet | |
dc.contributor.author | Saka, Ömer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:09:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:09:46Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60160 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma tahsis edilen kaynak kullanımı ve verimlilik bakış açısı ile Türk Hava Yolları'nın 2011 yılındaki uluslararası uçuş rotalarının performansını ölçmeyi amaçlamaktadır. Bu uçuş rotalarının performansı değerlendirilirken Veri Zarflama Analizi (DEA) ve bu yöntemin Ölçeği Değişken Getiri (VRS) modeli ile çıktıları arttırmayı hedefleyen bir yaklaşım kullanılmıştır. Farklı bölgelerde ve pazarlarda bulunan uluslararası 125 direkt uçuş rotası incelenmiştir. Her bir rota ayrı ayrı Karar Verme Birimi (DMU) olarak kabul edilerek rotaların performansı değerlendirilmiştir. Bu analizde girdi verileri olarak Arz Edilen Koltuk-Kilometre (ASK), Arz Edilen Koltuk- Kilometre başına Değişken Maliyet (CASK) ve konma sayısı olmak üzere üç değişken kullanılmıştır. Ayrıca, çıktı değişkenleri olarak da Ücretli Yolcu Kilometre (RPK) ve Arz Edilen Koltuk- Kilometre başına elde edilen Gelir (RASK) seçilmiştir. | |
dc.description.abstract | This study aims to assess the performance of international flight routes of Turkish Airlines in 2011 by executing their resource allocation and productivity perspective. Data Envelopment Analyses (DEA) is used with its model of Variable Return to Scale (VRS) output oriented method to measure the efficiency of routes with respect to the resources. A total of one hundred and twenty five direct flight routes which are located in different regions and markets are examined. All individual routes are treated as Decision Making Unit (DMU) to evaluate the performance of specific routes. Three variables are selected as input which are ASK (Available Seat Kilometers), Variable CASK (Variable Cost per Available Seat Kilometers) and Cycle. On the other hand, two variables are selected as output which are RPK (Revenue Passenger Kilometers) and RASK (Revenue per Available Seat Kilometer). | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Route based performance evaluation: An application of data envelopment analysis | |
dc.title.alternative | Uçuş rotası bazlı performans değerlendirme: Veri zarflama analizi uygulaması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10073021 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 392863 | |
dc.description.pages | 56 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |