Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraktar, Erkan
dc.contributor.advisorBeşkese, Ahmet
dc.contributor.authorSaka, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-03T17:09:46Z
dc.date.available2020-12-03T17:09:46Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60160
dc.description.abstractBu çalışma tahsis edilen kaynak kullanımı ve verimlilik bakış açısı ile Türk Hava Yolları'nın 2011 yılındaki uluslararası uçuş rotalarının performansını ölçmeyi amaçlamaktadır. Bu uçuş rotalarının performansı değerlendirilirken Veri Zarflama Analizi (DEA) ve bu yöntemin Ölçeği Değişken Getiri (VRS) modeli ile çıktıları arttırmayı hedefleyen bir yaklaşım kullanılmıştır. Farklı bölgelerde ve pazarlarda bulunan uluslararası 125 direkt uçuş rotası incelenmiştir. Her bir rota ayrı ayrı Karar Verme Birimi (DMU) olarak kabul edilerek rotaların performansı değerlendirilmiştir. Bu analizde girdi verileri olarak Arz Edilen Koltuk-Kilometre (ASK), Arz Edilen Koltuk- Kilometre başına Değişken Maliyet (CASK) ve konma sayısı olmak üzere üç değişken kullanılmıştır. Ayrıca, çıktı değişkenleri olarak da Ücretli Yolcu Kilometre (RPK) ve Arz Edilen Koltuk- Kilometre başına elde edilen Gelir (RASK) seçilmiştir.
dc.description.abstractThis study aims to assess the performance of international flight routes of Turkish Airlines in 2011 by executing their resource allocation and productivity perspective. Data Envelopment Analyses (DEA) is used with its model of Variable Return to Scale (VRS) output oriented method to measure the efficiency of routes with respect to the resources. A total of one hundred and twenty five direct flight routes which are located in different regions and markets are examined. All individual routes are treated as Decision Making Unit (DMU) to evaluate the performance of specific routes. Three variables are selected as input which are ASK (Available Seat Kilometers), Variable CASK (Variable Cost per Available Seat Kilometers) and Cycle. On the other hand, two variables are selected as output which are RPK (Revenue Passenger Kilometers) and RASK (Revenue per Available Seat Kilometer).en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleRoute based performance evaluation: An application of data envelopment analysis
dc.title.alternativeUçuş rotası bazlı performans değerlendirme: Veri zarflama analizi uygulaması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10073021
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid392863
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess