Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzerdem, Mehmet Barış
dc.contributor.authorAltaca, Saadet İrem
dc.date.accessioned2020-12-03T17:09:36Z
dc.date.available2020-12-03T17:09:36Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60152
dc.description.abstractKapalı ortam hava kalitesi sorunları son on yılda giderek fazla ilgi görürken kapalı ortam kirliliğinin başlıca kaynaklarının detaylı araştırmalarının yürütülmesi hala zordur. Kirleticilerin kaynaklarını belirlemek ve emisyonlarını karakterize etmek için analitik araçlar ve ölçüm prosedürleri eksikliği vardır. Sanayileşmiş ülkelerde insanlar zamanlarının büyük bir bölümlerini kapalı ortamlarda geçirmektedirler. Bu ortamlarda yüksek miktarda iç ortam kirleticisi olduğundan bir sürü sağlık problemine yol açan bu kirleticilere maruz kalmaktadırlar. Şehir merkezlerinde var olan hava kirliliği göz önüne alındığında hem iç ortam da hem de dış ortamda canlıların sağlığı tehlike altındadır. Dış ortam kirliliği de düşünüldüğün de camlar aracılığı ile yapılan havalandırmanın ne kadar verimli olduğu da tartışılmalıdır. Aynı zamanda yapılan aşırı havalandırma da enerji kaybına yol açmaktadır. Bu araştırma da İlköğretim Okulları ve Anaokullarında karbondioksit miktarına bağlı olarak iç hava kalitesi değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractWhile the problems of the quality of indoor air had gained lots of attention for the past 10 years,the main sources of indoor air pollution is still difficult to research properly.The measurement procedures and analytical tools are insufficient to determine the sources of pollution and to characterize the emissions.People who live in industrialized countries spend most of their times indoors.These kinds of enviroments have high volumes of internal pollution that lead to serious health problems.Considering the air pollution in city centers,the health of the living beings is under risk of being exposed to both internal and extenal pollution.Also considering the fact about external enviroment's pollution,the efficiency provided by the window's ventilation is debatable.The excessive use of ventilation also leads to severe energy loss.This kind of research was rated by Primary schools and Pre-schools that the amount of carbon dioxide was connected with the indoor air quality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEnerjitr_TR
dc.subjectEnergyen_US
dc.subjectMeteorolojitr_TR
dc.subjectMeteorologyen_US
dc.subjectÇevre Mühendisliğitr_TR
dc.subjectEnvironmental Engineeringen_US
dc.titleİlköğretim okullarında iç hava kalitesi yönetimi uygulaması
dc.title.alternativeManagement application of indoor air quality in primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEnerji ve Çevre Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSustainable environment
dc.subject.ytmHuman-environment interaction
dc.subject.ytmHuman-environment relationship
dc.subject.ytmOrganization-environment relations
dc.subject.ytmSchool-environment cooperation
dc.subject.ytmClassroom environment
dc.identifier.yokid10059400
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid392879
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess