Show simple item record

dc.contributor.advisorToprak, Tuncer
dc.contributor.authorDemir, Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-03T17:09:26Z
dc.date.available2020-12-03T17:09:26Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60144
dc.description.abstractAmerika, Japonya, Avrupa, Rusya ve Çin gibi Gelişmiş ülkelerde raylı sistemler, havacılık sektörü ile birlikte yük ve yolcu taşımacılığında en çok yatırım yapılan, özellikle soluduğumuz çevreye zararı en az olan ve en ucuz toplu taşıma sağlayan sektördür. Türkiye'mizde uzun yıllar ihmal edilen bu sektör, hükümetin 2023 vizyon ve stratejik planlarında yitik yılları karşılamak amacıyla en çok yatırım yapılacak alan olarak seçilmiş, bu amaçla mali harcamalarda ilk sırayı almıştır.Bu çalışma, böylesine yüksek katma değerli ve önemli bir sektörde milli markanın önemine vurgu yapmak için hazırlanmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde, raylı sistemlerin hem dünyada hem de ülkemizdeki tarihi süreci öne çıkarılarak önemi vurgulanmıştır.İkinci bölümde, raylı sistem araçlarının tipleri ve özellikleri incelenmiştir.Üçüncü bölümde, hem dünyada hem ülkemizde raylı sistem yatırımlarının güncel durumu irdelenmiştir.Dördüncü bölümde, ülkemiz firmalarının raylı sistem araçlarında milli marka çalışmaları detaylandırılmış ve bu çalışmaların aslında nasıl olması gerekliliği üzerinde durulmuştur.Son bölümde ise ülkemizde yapılan çalışmaların yetersiz ve katkı değerinin düşük olması nedeniyle olumsuz şartları gidermede hangi yöntemlerin izlenmesi gerekliliği anlatılmıştır.Anahtar Kelimeler: Raylı Sistem, Ulaşım, Milli Marka, AR-GE, Test, Sertifikasyon
dc.description.abstractRailway system is the sector that provides the cheapest public transport especially damage to the environment that we breath least and make the most investment in passenger and freight transport with aviation developed countries such as America, Japan, Europe, Russia and China. This sector has been neglected for many years in Turkey was selected as most investment in the government's 2023 vision and strategic plan to restitute the lost years. It took first place in the financial expenditure for this purpose. In this study It is designed to emphasize the importance of national brands such an important sector with high added value. In the first chapter rail Systems are emphasized the importance by highlighting the historical process in our country and in the world. In the second part, the types and characteristics of rail vehicles were examined. In the third chapter It has been examined the current status of rail investment in our country and in the world. In the fourth chapter It is detailed studies of our country's national railway sytems of the company brand and focused on how to be the necessity of this study. In the last chapter It is expressed necessity of which method is taken line because of removing adverse condition due to the low value and inadequated of the work done in our country.Keywords: Railway system, transportation, nationalization, R&D, Test, Certificationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleRaylı sistem araçlarında milli marka oluşturma yaklaşımı
dc.title.alternativeBrand building management approach in national rail system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10076676
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid392815
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess