Beden eğitimi ve spor yüksek okulu öğrencilerinin benlik saygısı düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kuğu, Nesim | |
dc.contributor.author | Altunbaş, Çetin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:58:31Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:58:31Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/601439 | |
dc.description.abstract | Bu arastırma; Cumhuriyet Üniversitesi Beden Egitimi Spor Yüksek Okuluögrencilerinde benlik saygısı ile akademik basarı arasındaki iliskinin incelenmesiamacıyla yapılmıstır. Çalısmanın evrenini 2. , 3. ve 4. sınıflarda okuyan, % 37' sikız, % 63' ü erkek 267 ögrenci olusturmaktadır.Veriler, Sosyo-Demografik Bilgi Formu ve Rosenberg Benlik SaygısıÖlçegi uygulanarak; SPSS programında, varyans ve korelasyon analizi, tukey testi,iki ortalama ve iki yüzde arasındaki farkın önemlilik testi kullanılarakdegerlendirilmistir.Ögrencilerin benlik saygısı düzeyleri ile akademik basarıları arasında iliskisaptanmıstır ( r=-0,30 ). Benlik saygısının, ögrencilerin okudukları bölümle vesınıfla anlamlı olarak iliskili oldugu bulunmustur.Bölüm düzeyinde; Beden Egitimi Ögretmenligi ögrencilerinin benliksaygısı düzeyleri, Antrenörlük Egitimi ögrencilerinden yüksektir. Sınıf düzeyindeise; Spor Yöneticiligi 4. sınıf ögrencilerinin benlik saygısı düzeyleri, SporYöneticiligi 2. ve Antrenörlük Egitimi 4. sınıf ögrencilerinden daha yüksektir.Ögrencilerin not ortalamaları ile sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir iliskisaptanmıstır. Spor Yöneticiligi 2. sınıf ögrencilerinin not ortalamaları, AntrenörlükEgitimi ve Beden Egitimi Ögretmenligi 2. sınıf ögrencilerinden, Beden EgitimiÖgretmenligi 4. sınıf ögrencilerinin de not ortalamaları, Beden EgitimiÖgretmenligi 2. sınıf ögrencilerinden daha yüksektir.Ögrencilerin not ortalamaları ile annenin egitim düzeyi arasında anlamlı biriliski saptanmıstır. Buna göre; annesi ilkögretim mezunu olanların notortalamaları, okur-yazar olanların not ortalamalarından yüksek bulunmustur.Benlik saygısı ile ögrencilerin cinsiyeti, yas grubu, yetistigi yer, ekonomikdurumu, annenin ve babanın egitim düzeyi arasında iliski saptanmamıstır.Ögrencilerin cinsiyeti, bölümü, yas grubu, yetistigi yer, ekonomik durumuve babanın egitim düzeyi ile not ortalamaları arasında iliski bulunamamıstır.Anahtar Kelimeler: Benlik Saygısı, Akademik Basarı, Beden Egitimi veSpor Yüksekokulu Ögrencileri. | |
dc.description.abstract | This research was conducted for the purpose of examining the relationshipbetween self esteem and academic success in Cumhuriyet University studentsmajoring in Physical Education and Sports. The study population was the 267students (37% female and 63% male) in the second, third and fourth year.Data were collected using a Sociodemographic Information Form and theRosenberg Self Esteem Scale and evaluated using variance and correlationanalysis, Tukey test, test of significance in difference between two means and twosides in the SPSS program.A correlation was found between the students' level of self esteem and theiracademic success ( r=-0,30 ). A significant relationship was found between selfesteem and the student's major and school year.For school major, the Physical Education Teaching students had higher levelsof self esteem that the Coaching Education students. For school year, the fourthyear Sports Management students had higher levels of self esteem that the secondyear Sports Management and the fourth year Coaching Education students.A significant relationship was found between the students' grade means andtheir class level. The Sports Management second year students' grade means washigher than the Coaching Education and Physical Education Teaching second yearstudents and the Physical Education Teaching fourth year students grade meanswas higher than Physical Education Teaching second year students' grade means.A significant relationship was found between the students' mean grades andtheir mothers' educational level. Based on this the grade means for those whosemothers had primary school education were higher than those whose motherscould only read and write.No relationship was determined between self esteem and the students' gender,age group, place of residence, economic status, or mothers and fathers' educationallevel.There was also no relationship found between the students' grade means andtheir gender, school major, age group, place of residence, economic status andfather's educational level.Key words: self esteem, academic success, physical education and sports major,university students | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve spor yüksek okulu öğrencilerinin benlik saygısı düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of relationship between level of self esteem and academic success in university students majoring in physical education and sports | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9000194 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 196299 | |
dc.description.pages | 66 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |