Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmaden, Murat
dc.contributor.authorGündoğan, Filiz Uğur
dc.date.accessioned2020-12-03T17:22:33Z
dc.date.available2020-12-03T17:22:33Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60139
dc.description.abstractÜniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarındaki Öğrencilerin Yabancı Dile Bakış Açıları ve YeterlilikleriBu araştırmanın amacı, üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında uygulanmakta olan yabancı dil öğretiminin, öğrenciler açısından yeterli olup olmadığını, yeterli değilse, bunun nedenlerini ortaya çıkarıp çözüm önerileri geliştirmektir. Bu araştırmanın evrenini Balıkesir Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi, Muğla-Sıtkı Koçman Üniversitesi, Dumlupınar Üniversitesi, Çanakkale-Onsekiz Mart Üniversitesi, Celal Bayar Üniversitesi, Adnan Menderes Üniversitesi ve Trakya Üniversitesi oluştururken, örneklemini ise, bu üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında 2012 - 2013 Eğitim-Öğretim yılı içerisinde öğrenim gören ve tesadüfî yöntemle seçilen 334'ü kadın ve 672'si erkek olmak üzere toplam 1006 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada yabancı dil derslerine ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemeye yönelik soruları içeren 31 soruluk anket formu, uzman görüşleri alınarak yenilenmiş ve geliştirilmiş şekliyle 120 kişilik örneklem grubuna uygulanmış ve güvenirlik-geçerliliği Cronbach Alpha .76 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 20.0 `Statistical Package for the Social Sciences` paket programı ile çözümlenmiştir. Mevcut verilerin analizinde ki-kare testi ile frekans tekrarı ve yüzdelik dağılımları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu bölümlerinde uygulanan yabancı dil öğretiminin kendileri için gerekli olduğu fikrine tamamen katıldıkları, okulu bitirdikten sonra daha kolay iş bulma imkânı sağlayacaklarını düşünmekle beraber, yeterli araç-gereç olmadığı, ders saatinin azlığı, yabancı dil öğretim elemanlarının derste kullandıkları metod ve tekniklerin yetersizliği, ders kitaplarının dil seviyelerine göre zor olduğu nedenleriyle yabancı dil eğitiminin yeterli olmadığı düşüncesine katıldıkları görülmüştür. Bu nedenlerden dolayı, daha iyi yabancı dil öğretimi için, seviye tespiti yapılarak sınıfların ayrılması ve hazırlık sınıfı konulması, ders kitaplarının karma (Türk-yabancı) yazarlardan oluşması, ders işleyişinde öncelikle temel gramer bilgilerine ağırlık verilmesi, günlük ve mesleki konularla ilgili pratik (konuşma) ve çeviri çalışması yapılması, ders işleyişinde yabancı uyruklu öğretim elemanlarının sadece pratik (konuşma) dersine girmesi gerekliliği sonucu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi ve Spor, Öğrenci, Yabancı Dil Öğretimi, Yöntem.
dc.description.abstractThe Students' Point of Views and Qualifications on Foreign Language at High Schools for Physical Education and Sports in UniversitiesThe aim of this research is to determine whether the foreign language education is sufficient for the students studying at universities in Physical Education and Sports High School, if not, to suggest some offers after detecting the reasons.The universe of research consists of Balıkesir University, Sakarya University, Muğla-Sıtkı Koçman University, Dumlupınar University, Çanakkale-Onsekiz Mart University, Celal Bayar University, Adnan Menderes University and Trakya University; besides, the sample of research consists of the students studying at Physical Education and Sports High Schools of these universities in 2012-2013 academic year and randomly selected 334 of women, 672 of male, totally 1006 students. In this research, 31 item questionnaires, about the evaluation of students' views on foreign language lessons, with a renewed and improved methods based on expert opinions, was administered to a sample of 120 students, and its reliability-validity was found Cronbach Alpha .76. At the end of the research, the statistical analysis of the data was analyzed using SPSS 20.0 `Statistical Package for the Social Sciences` programme package. In the analyzing of the present data, repetition frequency, percentage distribution, and chi-square tests were used.After the research, although the students, studying in Physical Education and Sports High School, participate the idea of learning a foreign language is fully necessary for them, and they also think a foreign language would provide them an easy opportunity to find a job after graduated the school, it was seen that they agree with the idea of foreign language education is insufficient because of the inadequate equipment, the lack of teaching hours, the lack of foreign language teaching methods and techniques using in the course, and the level of difficulty of the language text books. Thus, for better foreign language teaching, these results emerged. These are as follows; the level grade separation should perform after the level grade test, the preparatory classes should be opened in the first year, the text books should be used written by mixed-authors (Turkish-Foreign), grammar should be taught primarily, spoken exercises and translation should be done about the professional and daily subjects, in teaching, foreign teachers should only take part in spoken lessons.Key Words: Foreign Language Education, Method, Physical Education and Sports, Student.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleÜniversitelerin beden eğitimi ve spor yüksekokullarındaki öğrencilerin yabancı dile bakış açıları ve yeterlilikleri
dc.title.alternativeThe students' point of views and qualifications on foreign language at high schools for physical education and sports in universities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and sport faculty
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.identifier.yokid10044457
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid365884
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess