Show simple item record

dc.contributor.advisorElden, Hasan
dc.contributor.authorÖlçücü, Burçin
dc.date.accessioned2021-05-07T08:58:22Z
dc.date.available2021-05-07T08:58:22Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/601372
dc.description.abstractBeceri bir tür manipülatif verim olup organize edilmis koordineli hareketler dizisidir.Aynı zamanda edinilmeye çalısılan hareket amaca yönelik ve içinde bulunulan sartlarlauyumlu olmalıdır. Beceri, minimum enerji ve zaman harcayarak maksimum kesinliktesonuçların önceden belirlenebilmesi yetenegidir.Beceri edinmede kondisyonel ve koordinatif özelliklerin etkisinin fazla oldugubilinmektedir. Aynı zamanda daha önce edinilen becerilerin yeni bir beceriyi ögrenmedekolaylık sagladıgı da bilinmektedir.Bu çalısmanın amacı daha önce top ile ilgili sporlardan birini yapan gençlerle, sporyapmayan gençlerin tenis becerisi edinimine etki eden kondisyonel ve koordinatif faktörlerinincelenmesidir.Yapılan bu çalısmada lkögretim düzeyinde egitimine devam eden herhangi birsebeple spor yapmasına engel olusturmayan ögrencilerden seçilen 2 grup alınmısdı. Her ikigruptaki ögrencilerin yas ve cinsiyet yönünden homojen olması saglanmısdır.Grup 1: Geçmiste top ile oynanan sporlardan birini yapmıs Milli Egitim Müdürlügülkögretim Okulu ögrencilerinden (n=30) olusmustur. Bu bireylerde en az 2 yıl süresincehaftada 3 gün baska bir spor bransında antrenman yapmıs olma kosulu aranmısdır.Grup 2 : Geçmiste spor yapmamıs 30 kisiden olusturuldu. Grupların sahip oldugu bazıözelliklerin sabitlestirilmesi yada bazı degiskenlerin izole edilmesi için; deneklerin yascinsiyet, tekrar sayısı (tenis topuna vurma miktarı), egitim yöntemi, uygulama kosulları (gün,saat) bakımından benzer yapıda olmalarına özen gösterilmisdir.Deneklere 6 hafta boyunca haftada 2 gün 2'ser saat (10 ? 12 arası) tenis egitimiverildi. Her iki gruba da aynı egitim programı uygulanacak. Bireylerin hiç tenis egitimialmadan ilk ölçümleri alınacakdı. Daha sonra 3. hafta ve 6. hafta aynı ölçümler tekrarlandı.1. ve 2. gruba 6 haftalık tenis egitimi verilmistir. Egitim süresince her iki gruba da öntest,ara-test ve son-test uygulanmıstır. Yapılan testler el kavrama kuvveti, durarak uzunatlama, esneklik, çabukluk, reaksiyon süresi, denge. Koordinasyon testi ve tenis beceri(Hewitt) testleridir.1. ve 2. gruplar karsılastırıldıgında; 1, 2 ve 3. ölçümlerde görsel ve isitsel reaksiyonsüresi, baskın ve çekinik el kavrama kuvveti, çeviklik, denge, % yag ölçümleri arasındaanlamlı fark bulunmazken 1.2.3. ölçümlerde durarak uzun atlama parametresinde 1. grubunlehine anlamlı fark bulunmustur (P<0,05).1.ve 2. grup arasında 1. ölçümlerde 1. grubun lehine esneklik ve baskın elkoordinasyonu parametrelerinde anlamlı fark bulunmustur (P<0.05).1. ve 2. grup arasında 2. ölçümlerde 1. grubun lehine çekinik el koordinasyonu veçeviklik parametresine anlamlı fark bulunmustur (P<0,05).1. ve 2. grup arasında 3. ölçümlerde 1. grubun lehine esneklik, çekinik el koordinasyonparametresinde anlamlı fark bulunmustur (P<0,05).1. grupta; 1. ölçümle 3. ölçüm arasında 3. ölçüm lehine anlamlı fark olan parametreler;görsel reaksiyon süresi çeviklik, denge, çekinik el koordinasyonudur.2. grupta 1. ölçümle 3. ölçüm arasında 3. ölçüm lehine anlamlı fark olan parametreler,denge ve çekinik el koordinasyonudur.Tenis beceri testi (Hewitt) sonuçlarına göre her iki grup arasında her üç ölçümde deanlamlı fark bulunmamasına karsılık, tekrarlayan ölçümlere bakıldıgında 1. ve 2. grubunbirinci ve ikinci ölçümleri arasında anlamlı fark bulunmustur (P<0,05). Ayrıca 1. ve 2. grubuntenis beceri testlerinde tekrarlayan ölçümler arsında yapılan varyans analizi sonucuna göreanlamlı fark bulunmamaktadır (P<0,05).Her iki arastırma grubunun tenis beceri testi ile koordinasyon testi arasında iliskidüzeylerine bakıldıgında; 1. ölçümler arasında yüksek düzeyde iliski bulunmustur. ikinci.ölçümler arasında ve 3. ölçümler arasında iliski bulunmamıstır. Ancak tenis beceri testiortalamaları ile koordinasyon testi ortalamaları arasında iliski bulunmustur.Anahtar Kelimeler: Beceri edinme, Transfer, tenis, Hewitt, koordinasyon, Denge,El Kavrama Kuvveti, Reaksiyon Süresi , Çeviklik.
dc.description.abstractSkill,being kind of manipulative output,is a line with coordination mvements that isorganized.At the same time the movement which is tried to be acquried should tend to the aimand be hamanious whit canditions existed in.Skill is an agabeylity that the conclusions can bedefined before at maximum certainty,spencling minumum energy and time.It is known that effect of canditianal and coordinative properties is too much.At thesame time,know that as well,skills which are acquired before,supply easiness in learing a newskill.The aim of this work,is to research of conditional of coordinative factor affecting theacqusition of tennis agabeylity of the youngs who have done one of the sports before relatedto the balls and who haven?t done them.In this experiment 2 groups which attend education in primary scholl,have no abstacledoing sports are chosen.T he students in each 2 groups are provicled to be homogeneous inthe field of age and sexuality.GROUP 1: It contains the primary scholl students of national education ministry whodi one of the sports that is played whit the ball.These students have to do exercises at anotherfield of sports at least during two years and three time a week.GROUP 2: It contais 30 peoble who didn?t do sports in the past, it is given importanceto simply same properties of groups or to be isdated and make similar in the Side of agesexuality, amount of repetition ( amount of hitting the tennis ball), the methods of education,the conditions of application ( day and hour)Students are given education during 6 weeks, 2 hours in 2 days in a week (between 10-12) these 2 groups are educated by the same education programme the first scales of studentsare taken without taking tennis education then in 3 days three weeks and six weeks, the samescale is repeatedThe first and second groups are given tennis education that lasts 6 weeks. During thiseducation primary test, middle test, final test are applied to these two groups.These applied test are strenght of hand clutch, stopping, long jump, flexibility,reactson time, balance, these are coordination tests and tennis agabeylity tests.When 1 and 2 groups are compared, there is no difference between visual and hearringreaction time, dominant and strenght of hand clutch, balance aqulity, scale of fat in 1,2,3scale on the other hand, in the long jumping parameter in 1,2,3 scale the difference is foundfort he benefit of the first group (P<0,05).Between the first and second grup in the first scale in the field of flexibity anddominant hand coordination parameter the big difference fort he benefit of 1. group is found(P<0,05).Between 1 and 2 group in the second scale in the field of passive hand coordinationand aqulity parameter the difference is found (P<0,05).Between 1 and 2 group in the third scale in the field of flexibity passive hand coordinationparameter the difference is found (P<0,05).In the first group between first scale and third scale the parameters that havedifferences fort he benefil of the third scale visual, reaction time, aqulity, balance, passivehand coordination.In the second group between the first scale and third scale the parameters that havedifferences fort he benefit of third scale are balance and passive hand coordinationAccording to tennis skills test results despite there were not meaningful differencesamong each 3 scales of 2 groups, there were meaningful differences among the following 1.and 2. scales of 1. and 2. groups. Besides, according to results of variant analyses, there werenot meaningful differences among the scales of the tennis skill test of 1. and 2. groups(P<0,05).When looked at its order of the relation between coordination test and every twoinvestigation group?s tennis skill test. The relations among the 2. scale and 3. scale were notfound however, the relation among coordination test averages and test average where found.Keywords: Acqusition skill, transfer, tennis, hewitt, coordination balance, strenght ofhand clutch, time of reaction agilityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.title10-14 yaş çocuklarda tenis becerisinin gelişimine etki eden faktörlerin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluating the factors which effect the development of tennis skill amonf 10 to 14 years old children.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9006481
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid196312
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess