8-11 yaş kız çocuklarında mini tenis eğitiminin koordinasyon ve reaksiyon zamanı üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Nadir, Aydın | |
dc.contributor.author | Özer, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:58:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:58:17Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/601332 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada tenis gibi açık becerilerden oluşan kompleks bir oyununminimize edilmiş durumu olan mini tenis oyununun, koordinasyon becerisi vereaksiyon zamanı ile olan ilişkisini varsa sayısal olarak ifade etmekamaçlanmıştır.Çalışmaya 8-11 yaş aralığında 24 çocuk alınarak koordinasyon (Wall catch) vegörsel reaksiyon zamanı(New test) testi uygulandı ve iki gruba (denek ve kontrol)ayrıldı. Denek grubuna haftada 3 sıklığında 8 hafta mini tenis çalışması uygulandı.Çalışma sonunda her iki gruba aynı testler, denek grubuna ek olarak tenis testi (Dyerpano) uygulandı.Veriler değerlendirildiğinde denek grubundaki koordinasyon gelişimi (Wallcatch) anlamlı bulundu (p<0,05). Her iki grubun reaksiyon gelişimi anlamlı(p<0,05)bulunmakla birlikte kontrol grubunda % 6,45, denek grubunda % 21,21 reaksiyonzamanı gelişimi saptandı. Tenis testi (Dyer pano) sonuçları ile ilk koordinasyon testi(Wall catch) sonuçları arasında (r = 0,60) ve çalışma sonrası koordinasyon testi (Wallcatch) sonuçları arasında korelasyon bulunmuştur (r = 0,86).Haftada 3 sıklığında 8 haftalık bir mini tenis eğitim periyodununkoordinasyonu pozitif yönde etkilediği saptanmıştır. Süratin alt birimi olan reaksiyonzamanının ilkokul çağı gibi çok hızlı gelişim kaydettiği bir dönemde mini teniseğitimi ile gelişiminin daha da artırılabileceği saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | In this research, the aim is to numerically express the relationship, if present,between mini tennis, which is a reduced version of a complex game composed ofopen abilities, and coordination skills and reaction time.The study group was taken from 24 children in the 8-11 age group and thecoordination (Wall catch) and visual reaction time ( New test) tests were applied andthey were divided into two groups ( experimental and control). The experimentalgroup had mini tennis training 3 times a week for 8 weeks. At the end of this period,the same tests were applied to both groups and tennis test (Dyer pano) wasadditionally applied to the experimental group.On the evaluation of the data, the coordination development (Wall catch) inthe experimental group was found to be significant (p < 0.05). While both groupshad significant (p < 0.05) reaction development, it was determined that reaction timedevelopment of the control group was 6.45% and the experimental groups was21.21%. Correlations were found between the tenis test (Dyer pno) and firstcoordination test (Wall catch) (r= 0.60) and the cordination test after training (r =0.86).It was determined that a three times a week for eight weeks mini tenniseducational period positively affected coordination. It can be stated that mini teniseducation greater increases development in a period when it has been recorded thatreaction time is quickly developing such as in primary school period. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | 8-11 yaş kız çocuklarında mini tenis eğitiminin koordinasyon ve reaksiyon zamanı üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of mini tennis education on the coordination and reaction time in 8-11 aged girls | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 306846 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 196273 | |
dc.description.pages | 42 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |