Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Ferdağ
dc.contributor.authorAğdaş, Dilek
dc.date.accessioned2021-05-07T08:58:10Z
dc.date.available2021-05-07T08:58:10Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/601274
dc.description.abstractBu çalışma, Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Araştırma ve Uygulama Hastanesi Genel Pediatri servisinde yatan çocukların annelerinin, hasta kabul işlemleri ve kabul süreci ile ilgili görüşlerini ve hemşirelerden beklentilerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.Araştırma, Ocak- Mart 2008 tarihleri arasında, poliklinikten servise yatışı yapılan ve araştırmaya katılmayı kabul eden çocukların anneleri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Örnekleme, poliklinikten servise yatışı yapılan 53 çocuğun annesi alınmıştır.Verilerin toplanmasında, araştırmacı tarafından hazırlanan anne ve çocuğa ilişkin, Çocuk ve Aile Bilgi Formu ve literatürden faydalanılarak geliştirilen, Hasta Kabulü Konusunda Annelerin Görüş ve Beklentilerini Belirleme Formu kullanılmıştır. Çocuk ve Aile Bilgi Formu anne ve çocuğa ilişkin tanıtıcı bilgileri içermektedir. Hasta Kabulü Konusunda Annelerin Görüş ve Beklentilerini Belirleme Formu ise hastaların çeşitli konularda hizmet aldıkları kişi ve hemşirelerden beklentileri ile ilgili sorulardan oluşmaktadır.Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik testi kullanılmıştır.Araştırmada annelerin ve çocukların servise geldiklerinde ilk olarak doktor tarafından karşılandıkları, odalarına hemşire tarafından götürüldükleri ve yataklarının hemşire tarafından gösterildiği saptanmıştır. Annelerin diğer hastalarla tanıştırılma ve servisi tanıtma ile ilgili konularda hemşirelerin annelere yeterli hizmeti vermedikleri saptanmıştır. Araştırma kapsamına alınan annelerin büyük bir çoğunluğu ilk kabulde hemşireler tarafından güler yüzlü karşılanmak istedikleri ve hemşirelerin ilgili olmalarını ve iyi bakım vermelerini bekledikleri saptanmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda, annelere servisin hemşire tarafından tanıtılması, hasta kabul formu uygulanması ve her çocuk ve annesinin aynı koşullarda kabul edilmesi, hemşire ve anneler arasındaki iletişimi geliştirmek için, çocuk servisinde iletişim teknikleri konusunda hemşirelere eğitim programlarının düzenlenmesi, annelerin beklentilerine yönelik araştırmaların tüm pediatri servislerinde yapılması önerilmiştir.Anahtar kelimeler: Hasta olma ve hastaneye yatma, hasta çocuk kabul, annelerin beklentileri
dc.description.abstractThis study was made as a descriptive research in order to define the opinions and nursing expectations related with patient admission process of the mothers of the children staying in Cumhuriyet University Health Services Research and Application Hospital General Pediatric Clinic.This research was carried out between January-March 2008, outpatient go into hospital and of the mothers of the children, who accepted to join in the research. Sampling is comprised of 53 pediatric patients and their mothers.In gathering data, the questionnaire, prepared by researcher depending on literature to define the peculiarities of the mother and children in the scope of research, mother and children data form and the opinions and expectations related with patient admission process form were used. Socio-demographical questionnaire includes descriptive information about mother and children. The opinions and expectations related with patient admission process form consist of question about patients person care and nursing expectation.Percentage values test were used to evaluate the data.In the research, of patients discussed with doctor for the first day of admission and the nurses could serve sufficiently on taking the patient to his room, pointing out his bed to him. Mothers introducing him to the other patients and informing him about the clinic. It was found that majority first day of admission of the parents expected cheerful face and related to and good care to give from the nurses.In the direction of the findings obtained from the research, It was suggested that clinics would be presented to mothers by nurses, patient admission form would be applied, every mother and child would be accepted in the same conditions, education schemes would be arranged about communication methods to nurses in child service to improve communication between nurses and mothers, researches related with mothers expectations would be made in all pediatric clinics.Key words: İllness and hospitalization, patient child admission, mothers expectationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.titleCumhuriyet Üniversitesi Hastanesi Pediatri Servisinde yatan çocuk annelerinin hasta kabul işlemlerine ilişkin görüşleri ve hemşirelerden beklentileri
dc.title.alternativePediatric Clinic of Cumhuriyet University Hospital opinions and nursing expectations related with patient admission process determination of the mothers of the children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid323049
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid225786
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess