Show simple item record

dc.contributor.advisorUzunboylu, Hüseyin
dc.contributor.authorDehmenoğlu, Cengiz
dc.date.accessioned2020-12-03T17:08:41Z
dc.date.available2020-12-03T17:08:41Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60120
dc.description.abstractTablet bilgisayar ve akıllı telefon gibi mobil cihazların kullanımında son yıllarda büyük bir artış gözlenmiştir. Bu cihazların bir iletişim aracı olarak kullanımının yanında eğitim alanında da kullanımını sağlayan uygulamalar geliştirilmektedir. Yapılan alanyazın taramasında mobil öğrenme alanında pek çok uygulama geliştirildiği, fakat bu uygulamaların sayısının yetersiz olduğu gözlemlenmiştir. Yine yapılan araştırmada, Google Play Store ve AppStore'da programlama eğitimi için geliştirilen uygulama sayısının da yetersiz olduğu görülmüştür. Bu araştırmalar sonucunda bu konuda çalışma yapılmasının önemi anlaşılmıştır.Yapılan çalışmada, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Bilişim Teknolojileri Alanı Programlama Temelleri Dersinin mobil öğrenme ile desteklenmesini sağlayacak Android tabanlı Kod Her Yerde isimli bir mobil uygulama geliştirilmiştir. Ayrıca uygulamayı kullanan ve kullanmayan öğrencilerin akademik başarıları arasındaki farklar ölçülmüştür.Çalışma 2014 - 2015 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na (MEB) bağlı bir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin 10. sınıfında öğrenim gören 31'er kişilik birbirine denk olduğu varsayılan iki grup öğrencinin katılımıyla yapılmıştır. Bir gruba sadece yüz yüze eğitim uygulanırken, diğer gruba yüz yüze eğitimin yanı sıra mobil uygulama ile destek verilmiştir. Uygulama sonucu yapılan testlerin sonuçları SPSS programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak, mobil öğrenmenin öğrencilerin akademik başarıları üzerinde istatistiki olarak anlamlı bir etkisinin olduğu, mobil öğrenme ile desteklenen öğrencilerin sadece yüz yüze eğitim alan öğrencilerden daha yüksek başarı sağladığı görülmüştür.
dc.description.abstractA large increase in the use of mobile devices such as smartphones and tablet computers has been observed in recent years. Besides its use as a communication tools, some other applications of being developed that allows the usage of these devices in the field of education. During a literature review, it has been observed that many applications have been developed in the field of mobile learning, but the number of these applications are insufficient. Also in the research, the number of applications developed for the Google Play Store and AppStore for the purpose of programming education is inadequate.In this study, a mobile application, based on Android named with Kod Her Yerde, has been deveoped that allows us to support Vocational High School Information and Computer Technologies Department Introduction To Programming lesson. In addition, differences between students' academic success using the application and not using the application were measuredThe study was done during 2014 - 2015 academic year of a Vocational Public High School with the participation of two groups each consist of 31 10th grade students which assumed to be equivalent to each other.While one group is only given face to face training, the other group is supported by mobile application as well as face to face training. The results of the tests performed in the course of the application were analysed over the program SPSS. As a result, it has been observed that mobile learning has a significant effect on students' academic achievement. Moreover,the students supported by mobile learning have become more successful than the students supported by only face to face training.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTeknik Eğitimtr_TR
dc.subjectTechnical Educationen_US
dc.titleProgramlama temelleri dersine yönelik mobil öğrenme aracının geliştirmesi
dc.title.alternativeDevelopment of a mobile education tool for fundamentals of programming lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMobile learning
dc.identifier.yokid10075624
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid392837
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess