Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakıcı, Metin
dc.contributor.authorEroğlu, Ahmet Hüsrev
dc.date.accessioned2021-05-07T08:58:02Z
dc.date.available2021-05-07T08:58:02Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/601200
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı, işletmelerin planlama işlevine ve üst yöneticilerin karar verme sürecine temel oluşturan satış tahmin konusunu incelemektir. Bu çalışma, özellikle satış tahmin yöntemlerinden biri olan regresyon ve korelasyon analizi ile satış tahmininin yapılmasını kapsamaktadır. Dinamik bir çevrede bulunan işletmelerin faaliyetleri veya ürün satışları bir çok faktörden etkilenmektedir. Tahmin edilmek istenen ürün satışlarını en fazla etkileyen faktörler tesbit edilmeye çalışılmış ve bu faktörlerin etkileri çoklu regresyon ve korelasyon analizi yardımı ile ölçülmüştür. Bu tez üç bölümden oluşmaktadır. Tezin birinci bölümünde satış tahmin konusu ve süreci, tahminin yapılması sırasında gözönünde bulundurulması gereken hususlar ve satış tahmin yöntemleri açıklanmıştır. îkinci bölümde, araştırmada kullanılan istatistiksel teknikler, özellikle regresyon ve korelasyon analizi açıklanmıştır. Tezin üçüncü bölümünde, ürün satışını en fazla etkilediği düşünülen değişkenler açıklanmıştır. Daha sonra istatistiksel teknikler kullanılarak satış tahmini yapılmaya çalışılmıştır. Bu çalışmanın özellikle uygulama aşamasında ortaya çıkabilecek aksaklıkların giderilmesi açısından bir örnek teşkil etmesi umulmaktadır.
dc.description.abstract11 ABSTRACT The objective of this research is to analyze 'kales forecasting concept` which underlies businesses planning function and managers decision-making process. This study especially contains how sales forecasting can be made by the aid of the regression and correlation analysis which is one of the sales forecasting methots. Function or production sales of businesses situated in a dynamic environment are affected by a lot of factors. Factors which most affect pre-forecasted production sales are tried to specify and the affect of these factors are measured by the aid of multiple regression and correlation analysis. This thesis is divided into three chapters. In the chapter of thesis, sales forecasting concept and process are explained the critcal points which must be considered while making sales forecast. In the second chapter, statistical methods used in the thesis, specially regression and correlation analysis are explained. In. the third chapter the thesis, the variables which are thought tomostly affect production sales are explained. Then by using statistical techniques, it is attemted to make a sales forecast. We expect this study to be an example, particularly to eliminate the lacks which occur in the application phase.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSatış tahmin analizinde çoklu regresyon ve korelasyon analizinin uygulanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMultiple regression analysis
dc.subject.ytmSales forecast
dc.subject.ytmRegression analysis
dc.subject.ytmEstimation techniques
dc.identifier.yokid52224
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid52224
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess