Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaş, Ahmet
dc.contributor.authorÖz, Levent
dc.date.accessioned2020-12-03T17:08:08Z
dc.date.available2020-12-03T17:08:08Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60095
dc.description.abstractİstanbul'un TEM ve E-5 isimleri ile anılan O1 ve O2 Çevre Yollarında yaşanan trafik sorunları giderek artma eğilimindedir. Bu kapsamda neredeyse her gün yaşanan ve tıkanmalara varacak düzeyde artış gösteren trafik yoğunlaşmaları çok önemli bir yer tutmaktadır. Trafiğin yoğunlaşması esasen çeşitli çevresel, fiziksel ve toplumsal faktörlere bağlı olmakla beraber, her yol segmenti için farklı karakteristikler göstermektedir. Ancak, genel itibariyle bakıldığında; TEM otoyolunun hiçbir segmentinde kapasite aşımının olmadığı; dolayısıyla, trafik yoğunlaşmalarının oluşum nedenleri arasında yol kapasitelerinin yetersizliği gibi bir nedenin yer almayışı dikkat çekmektedir. Bu durumda yolun tümüne hakim bir trafik yönetim/denetim sisteminin (AUS Sistemi) kurulması ve işletilmesi ile bu sorunların büyük ölçüde azaltılabileceği öngörülebilir. Bu tez çalışmasında, anılan yollara ait segment bazındaki trafik verileri analiz edilerek, yol boyunca trafiğin yönetimi için kurulacak böyle bir sistemde segment bazında uygulanması gereken denetim alternatifleri üzerine öneriler oluşturulmuştur..
dc.description.abstractIstanbul's TEM and E-5 names with traffic problems experienced in O1 and O2 said the trend is Ring Road. In this context, showing an increase in the level of concentration of traffic that have occurred almost every day and clogging holds a very important place. Traffic concentration of various environmental substantially, although due to physical and social factors indicate different characteristics for each road segment. However, when viewed in general terms; In the absence of any segment of the TEM highway capacity out; therefore, it did not reach the place attracts attention to a cause such as the lack of capacity among the causes of road traffic formation of condensation. In this case, over the entire road traffic management / control system (AUS System) establishment and operation of these problems could be anticipated with greatly reduced. In this study, an analysis of data traffic in some segments of the said road, along the way should be applied on the basis of such a system will be established to manage the traffic control segment were generated suggestions on alternatives ..en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTrafiktr_TR
dc.subjectTrafficen_US
dc.titleİstanbul kent içi çevre yolu trafik verilerinin analizi
dc.title.alternativeIstanbul urban road traffic analysis of environmental data
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10089566
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436044
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess