Lojistik sektörü ile ilgili akıllı ulaşım sistemleri uygulamaları üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Akbaş, Ahmet | |
dc.contributor.author | Çağlayanirmak, Evrim Muazzez | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:07:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:07:58Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60088 | |
dc.description.abstract | Lojistik, Akıllı Ulaşım Sistemlerinin (AUS) temel uygulama alanlarından birisidir. Bukapsamda üretilen ve genellikle ticari taşıma, yük ve filo yönetimi gibi konularıkapsayan hizmetler; devlete ya da özel sektöre ait yönetim merkezlerinde, sahada vetaşıtlar üzerinde dağıtık olarak konumlandırılan çeşitli ekipman paketleri ile, kişiselbilgi erişim araçlarının koordineli çalışması suretiyle gerçekleştirilir. Buna göre; herhizmet, esasen AUS Sistemi olarak anılan dağıtık yapıdaki AUS bileşenlerininoluşturduğu bir sistemler sistemi (SoS) vasıtasıyla yerine getirilir. Lojistik sektörününyanı sıra AUS uygulamaları ile ilgili diğer sektörleri de ilgilendiren bu çalışma şekli,her AUS hizmeti için çok sayıda etmenden (alt sistem ve/veya sonlandırıcı) oluşan ayrıbir AUS Sisteminin tanımlanmasını gerektirir. Bu durumda; farklı AUS uygulamalarıarasında uyumlu ve birlikte çalışma şartlarını sağlamak üzere, bütün AUS hizmetlerinikapsayan bir Mimari Çerçevenin hazırlanması önem arz eder. Gerekli bütün standarttanımlamalarını da kapsayan böyle bir mimari, bütün sistem paydaşlarının katıldığıkapsamlı ve uzun süreli çalışmalar sonunda hazırlanır. Ülkemizde Ulaştırma, Denizcilikve Haberleşme Bakanlığı (UDHB) tarafından 2014 yılında yayımlanan AUS stratejiplanı, Ulusal AUS Sistem Mimarisinin geliştirilmesi için bu anlamda çalışmalaryapılmasını öngörmektedir. Bu husus, konunun teknik açıdan taşıdığı önem ile birliktedikkate alındığında; Mimari Çerçeve ile ilgili çalışmalar yapmayı, akademi ve yönetimçevreleri için bir sorumluluk alanı haline getirmiştir. Bu çalışmada; Lojistik sektörü ileilgili AUS uygulamaları için bir araştırma yapılarak; bu uygulamalarla ilgili bir MimariÇerçeve önerisi sunulmuştur. Bunun için, Malezya başta olmak üzere, bir kısımgelişmiş ülkelerin yayınlanmış AUS Sistem Mimarileri incelenmiş ve bu mimarilerdeyer alan lojistik ile ilgili fiziksel akışlar, bağlantı diyagramları ve işlem akışdiyagramlarından yararlanılmıştır. | |
dc.description.abstract | Logistics is one of the basic fields of application of Intelligent Transportation Systems(ITS). Services provided in this context include the commercial transport, freight andfleet managements. These services can be carried out in the central offices of the publicor private sector, with various equipment packages that are distributed in the field oron the vehicles, and correspondingly with the personal information retrievalinstruments. According to this, each service is fulfilled through the system of systems(SoS) that is formed by all distributed components of ITS. ITS's mode of operationthere forenecessitates for each service an ITS system that is formed by numbers ofcomponents (sub-systems and/or terminator). Under the circumstances, preparation ofan Architectural Framework that is comprising all ITS services is necessary toensureinteroperable and compatible operating conditions among different ITSapplications. Such an Architectural Framework, that involves all standardspecifications, is prepared as a result of long term comprehensive studies in which allsystems shareholders participates. In Turkey, the ITS Strategy Plan of the Ministry OfTransport, Maritime Affairs and Communication published in 2014, prescribes studiesin this field for developing the National ITS System Architecture. This matter, togetherwith the technical significance of the issue, revitalizes making studies in this field forthe academy and administrative circles. In this study, a research made for one of the service areas of ITS, called Logistics Management, and the Architectural Framework ofits applications is presented. For this study ITS System architectures of Malaysia andother developed countries are examined and in addition during this study, physicalflows, connection diagrams, and flow-process diagrams of logistic that are related withthese architectures are used. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Lojistik sektörü ile ilgili akıllı ulaşım sistemleri uygulamaları üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | A search study on logistic related intelligent transportation systems | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10100686 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436038 | |
dc.description.pages | 152 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |