İlköğretim 8.sınıf Öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi duyuşsal hedefleri yönünden eleştirel düşünceleri (Manisa-Ahmetli örneği)
dc.contributor.advisor | Taşlı, İsmail | |
dc.contributor.author | Cipli, Mustafa Mahmut | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:57:27Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:57:27Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2020-12-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600806 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ilköğretim 4, 5, 6 ve 7. sınıflarda okutulan Sosyal Bilgiler dersinin işlenişi ve duyuşsal amaçlarının öğrencilere kazandırılma düzeyinin, öğrenci görüşleri alınarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel niteliktedir. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan 45 sorudan oluşan anket ile elde edilmiştir. Araştırmanın evreni Manisa İli Ahmetli İlçesi ilköğretim okullarında okuyan 8. sınıf öğrencileridir. Araştırmanın örneklemini ise Manisa İline bağlı Ahmetli İlçesi ilçe merkezinde 4 okulda okuyan 231 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerden elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde, ağırlıklı ortalama ve bir yönlü ANOVA kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin çağdaş, öğrenci merkezli eğitim anlayışını daha çok benimsedikleri ortaya çıkmıştır. Sosyal Bilgiler dersi programında yer alan duyuşsal hedeflerin öğrenciler tarafından kazanıldığı tespit edilmiştir. Gerek öğretmenlerle yapılan görüşmeler, gerekse öğrencilerin hazırlanan ankete verdikleri cevaplar; öğretmenlerin geleneksel yöntemlerin etkisinden hâlâ kurtulamadığını ortaya koymuştur. Öğrencilerin sınıf içindeki etkinliklerini arttıran, çağdaş, öğrenci merkezli öğretim etkinlikleri daha çok kullanılmalıdır. Sosyal Bilgiler dersi programındaki duyuşsal hedefler; programda yapılan incelemeler ve öğretmenlerle yapılan görüşmeler neticesinde, mevcut durumda yetersiz olup bu hedefler günlük yaşamın gereklerine cevap verecek seviyede uygun hâle getirilmelidir. Sosyal Bilgiler dersi programında, daha çok bilişsel etkinliklere yer verilmiş olup duyuşsal ve psikomotor etkinliklere gerekli önem verilmemiştir. Programda, duyuşsal ve psikomotor etkinliklere daha çok önem verilmesi gereklidir. Öğretmenler ise derste, öğrenmenin daha anlamlı ve kalıcı olması için öğrenme stratejilerini etkin olarak kullanmalıdır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Davranış, Öğretim, Duyuşsal Hedef, İlköğretim | |
dc.description.abstract | In this research, by conculting the students it is aimed to learn how the social studies, taught at primary schools at the level of 4th, 5th, 6th and 7th, presented and the level of affective purposes gained by students. The research is a kind of descriptive research. The results are gained by asking 45 questions in a questionnaire. The research's population is the students who at the 8th level in Manisa-Ahmetli region and research's sample is the students who go to 4 different schools in Ahmetli. Frequency, percentage, weighted avarage and one way ANOVA score are used in the analyses of the dates from students who took place in this research. According to the results of the research, it is observed that students appropriate modern and student centered curriculum it is understood that affective purposes in the programmes of social studies are gained by students. It is seen both from interviews with teachers and the students' answers in questionnaire, teachers still use traditional methods. Contemporary and student centered curriculum activitives increasing the activitives of students should be used. Examining curriculums and interviewing with teachers it is seen that affective purposes should be sufficient in dailly life necessities. In social studies programme cognitive activitives are given important priority, but affective and psychomotor activitives have not been considered sufficiently. In programme it should be given importances to these activitives. In addition, teachers should use strategies of learning efficiently for permanent learning at lessons. Key Words: Social Science, Attitude, Instruction, Affective Purposes, Primary School | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 8.sınıf Öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi duyuşsal hedefleri yönünden eleştirel düşünceleri (Manisa-Ahmetli örneği) | |
dc.title.alternative | 8th level students of the primary school's critical ideas about social science lesson by affective purposes (sample of Manisa-Ahmetli) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-28 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social skills training | |
dc.subject.ytm | Affective targets | |
dc.subject.ytm | Critical thinking | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 160115 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 144692 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |