Manisa (merkezde)`da veli kültü
dc.contributor.advisor | Türkmen, Fikret | |
dc.contributor.author | Pehlivan, Gürol | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:57:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:57:23Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600758 | |
dc.description.abstract | * * EK-4 ÖZET Türkler İslamiyet'e girdikten sonra yeni bir medeniyet dairesine dahil olmuşlardır. Bu bağlamda yeni dinlerine, daha önceden kültürlerinde mevcut olan bir takım unsurları taşımışlardır. Bu senkretik yapının en önemli oluşumlarından birini Velî kültü meydana getirmektedir. Saruhanoğulları tarafından fethedilen Manisa, daha sonra Osmanlı yönetimine girmiş olup köklü bir tasavvuf geleneğinden söz etmek mümkündür. Gerek eski Türk kültürünün getirileri gerekse bu şehirdeki köklü tasavvuf geleneği şehirde pek çok türbe ve yatırın ortaya çıkmasına ve etkisini günümüze değin sürdürmesine yol açmıştır. Geçmişte kırk kadar olan yatır sayısı, bugün yirmi üç tanedir. Manisa halkı özellikle maddi istekleri için bu yatırları ziyaret etmekte ve bez bağlama, mum yakma, hayır dağıtma, kanlı kurban adama gibi uygulamalar yapmakta; bu şahısların baklanda çeşitli anlatmalar meydana gelmektedir. Çalışmamızda velî kültünü oluşturan uygulama ve anlatmalar tespit ve tahlil edilmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT After Turkish people converted to islam, they were included in a new civilization. They brought some elements of their old religion into their new öne. This syncretism helped to make the sainthood cult a signifîcant part of traditional beliefs in Turkey. Manisa had been captured by Saruhanogullari but then it was ruled under Ottoman sovereignty, therefore in Manisa a strong Islamic mysticism emerged. Both what Turkish people had been inherited from their old religions, and this strong emergence of Islamic mysticism caused people of Manisa to build a lot of shrines and tombs throughout centuries. Only twenty three of these shrines survived to the present day. People in Manisa visit these shrines for their worldly expectations. in ör around shrines and tombs they perform traditional practices such as bounding pieces of cloth, lighting candles, charity, votive animal slaughtering. Legends about the saints are told. in this study I tried to make an effort to define and analyze these legends and practices. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halk Bilimi (Folklor) | tr_TR |
dc.subject | Folklore | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Manisa (merkezde)`da veli kültü | |
dc.title.alternative | The cult of sainthood in the city of Manisa | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cult | |
dc.subject.ytm | Saints | |
dc.subject.ytm | Tombs | |
dc.subject.ytm | Manisa | |
dc.subject.ytm | Cult literature | |
dc.subject.ytm | Graves | |
dc.identifier.yokid | 159308 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 144646 | |
dc.description.pages | 267 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |