Mekanistik ampirik üstyapı tasarımın mevcut bir yolda kullanılması ve bakım/onarımın performansa etkisi
dc.contributor.advisor | Çorum, Adnan | |
dc.contributor.author | İnanli, Burak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:07:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:07:40Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60074 | |
dc.description.abstract | Yeni yol üstyapısının projelendirilmesinde amaç, proje süresi boyunca, üzerinden geçen trafiği, büyük deformasyonlara, çatlamalara maruz kalmadan, güvenli bir şekilde taşıyabilecek üstyapının toplam kalınlığının ve tabakaların tek tek kalınlıklarının belirtilmesi, kullanılacak malzemelerin özelliklerinin saptanmasıdır.Bu çalışmada O-3 Bağlantı yolu için İstanbul Büyükşehir Belediyesi Trafik Müdürlüğünden 2010- 2015 yıllık ve 2016 günlük ortalama trafik değerleri esas olmak üzere, alınan verilere dayanarak esnek üstyapıların projelendirilmesi amaçlanmıştır. Bu projelendirme ASSHTO metodu kullanılarak gerekli tabaka kalınlıkları hesaplanmıştır. Aşınma, binder, temel ve alttemel tabakalarının her birinin eldeki verilerle kalınlıkları belirlenmiştir. O-3 Bağlantı yolunun mevcut durumu incelenerek bakım/onarım yöntemleri belirtilmiş ve bakım onarımın servis kabiliyetine etkisi incelenmiştir. Böylece yol üzerine gelen yükler ve maruz kaldığı etki esas alınarak yol üstyapı tasarımı gerçekleştirilecektir. | |
dc.description.abstract | The aim in the design of new pavements, throughout the project duration, passing through traffic, large deformation, from exposure to cracking, safely of the total thickness of the body to hold and specifying the individual thickness of the layers is to determine the properties of the materials to be used.In this study, O-3 connection path to the Istanbul Metropolitan Municipality Directorate of Traffic as a basis for 2010- 2015 and the 2016 annual average daily traffic value, aimed to design the flexible pavement based on the data received. This design required layer thickness was calculated using AASHTO method. Wear, binder, base and subbase layer thickness is determined by each of the available data. O-3 connection path examined the current status of the maintenance / repair methods given effect to repair and maintenance service capabilities were examined. So that loads on roads and pavements exposed to effects based on the design will be realized. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Mekanistik ampirik üstyapı tasarımın mevcut bir yolda kullanılması ve bakım/onarımın performansa etkisi | |
dc.title.alternative | Mechanistic empirical pavement design in an existing road use and maintenance/repair the effect of performance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10111067 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436109 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |