dc.contributor.advisor | Tan, Şeref | |
dc.contributor.author | Neyişçi Karakaş, Banu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:57:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:57:20Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2020-11-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600722 | |
dc.description.abstract | Eğitim öğretimin temel amacı, öğrencilerde istendik davranış değişikliğioluşturmaktır. Ancak, öğrencilerde kimi zaman istenmeyen davranışlargözlenebilmektedir. stenmeyen öğrenci davranışları, öğretmeni ve sınıftaki diğeröğrencileri olumsuz etkileyen, öğrenme ve öğretimin gerçekleşmesine engel olan,öğretmenin zaman ve enerjisinin çoğunu bu davranışları düzeltmek için harcamasınaneden olan davranışlardır. Bu nedenle stenmeyen öğrenci davranışlarının nelerolduğunun ve öğretmenlerin bu davranışlarla başa çıkmak için hangi yöntemlerikullandıklarının belirlenmesi gerekmektedir.Bu araştırmada, ilköğretim birinci kademe öğrencilerinde gözlenen istenmeyenöğrenci davranışları ve sınıf öğretmenlerinin bu davranışlarla başa çıkma yöntemleri elealınmıştır. Araştırma, 2004-2005 eğitim-öğretim yılında, zmir li Konak lçesinde yeralan 38 resmi ve özel ilköğretim okullarında görevli 315 sınıf öğretmenleriyleyapılmıştır.Betimsel yöntemle yapılan bu araştırmanın verilerinin toplanmasında, mülakatve anket teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada istenmeyen öğrenci davranışlarının nelerolduğu ve sınıf öğretmenlerinin bu davranışlarla başa çıkma yöntemlerini kullanmadüzeyleri ortaya konmuştur. Araştırma bağımsız değişkenleri olarak cinsiyet, yaş,kıdem, mezuniyet, sınıf, öğrenci sayısı ve okulların sosyo-ekonomik düzeyleri elealınmıştır. Veri toplama aracından elde edilen verilerin çözümlenmesinde frekans veyüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, ?t testi?, varyans analizi ?ki kare testi? veSchefee tekniklerinden yararlanılmıştır. statistiksel çözümlemelerde ?SPSS 12.0 forWindows? paket programı kullanılmıştır.Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmenlerinin ençok ?Sürekli ön planda olmayı isteme?, ?Arkadaşlarının sözünü kesme?, ?Dersehazırlıksız gelme?, ?Öğretmene arkadaşlarını sürekli şikayet etme? ve ?Söz almadankonuşma?, istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaştıkları, bu davranışlarla başaçıkmak için en çok ?Birebir konuşurum?, ?Öğrenciye davranışından dolayı üzüldüğümüsöylerim?, ?Sınıf kurallarını hatırlatırım?, ?Ailesiyle görüşürüm?, ?Sorumlulukveririm?, ve ?Öğrenciyi sözsüz uyarırım? başa çıkma yöntemlerini kullandıkları tespitedilmiştir. | |
dc.description.abstract | The basic purpose of education and instruction is to form changes of behavior inthe students. However, some undesired behaviors can be observed on students, time totime. The undesired behaviors are behaviors that negatively affect the teacher and otherstudents in the class, this negative contribition prevent realizing education andinstruction and that cause that the teacher spends most his/her time and energy to correctthose behaviors. For that reason, it is necessary to determine what the undesiredbehaviors of students are and which kind of methods are being used by the teachers toovercome them.In this research, it was taken into consideration the undesired behaviors ofstudents observed in the students of primary school and the methods to be used by theteachers of class to overcome those behaviors. The research consists of 315 subjectsteachers in 38 official and private primary schools in Konak, Izmir in 2004-2005academic period.Interview and questionnaire techniques were used in collecting the dataof the research made by a descriptive way. In the research, it was revealed what theundesired behaviors of students are and which kind of methods are being used by theclassroom teachers to overcome them. In the research, sex, age, superiority, graduation,class level, number of students and socio-economic levels of schools are taken intoconsideration as the independend variables. While analyzing the data obtained from datacollection means it was benefited from frequency and percentage, arithmetic average,standard deviation, ?t test?, analysis of variance, Schefee techniques and ?chi-squaretest? . ?SPSS 12.0 for Windows? pakage program was used in the statistical analysis.In accordance with the findings obtained from the results of the analysis it wasdetermined that classroom teachers mostly have faced the following undesiredbehaviors of students ?continuously desiring to be in the first plan?, ?interruptting thewords of their friends?, ?coming to the class without preparing?, ?complaining theirfriends to the teacher continuously? and ?speaking without permission? and that theteachers of class used the following methods in order to overcome those behaviors;?speaking one by one?, ?saying to the student that he/she is sorry because of thebehavior of the student?, ?reminding him/her the rules of the class?, ?talking withhis/her family?, ?giving him/her responsibility? and ?warning him without saying aword?. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim birinci kademe öğrencilerinde gözlenen istenmeyen öğrenci davranışları ve öğretmenlerin bunlarla başa çıkma yöntemleri | |
dc.title.alternative | The undesired behaviors observed in the students of primary school and methods are being used by the teachers of class to overcome those behaviors | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-16 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 150990 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187876 | |
dc.description.pages | 238 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |