Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Cem Sinan
dc.contributor.authorÜrgüp, Sabri
dc.date.accessioned2021-05-07T08:57:14Z
dc.date.available2021-05-07T08:57:14Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600654
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Cumhuriyet Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu bünyesinde bulunan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Antrenörlük Eğitimi ve Spor Yöneticiliği bölümlerinde eğitim gören öğrencilerin çoklu zekâ alanlarının belirlenip, tespit edilen zekâ alanlarının bölüm değişkenine göre incelenmesidir. Araştırmada; veri toplama aracı olarak, orijinali McClellan ve Conti (2008)'ye ait olan, Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması Babacan (2012) tarafından gerçekleştirilen 3 alt boyuta sahip 27 maddeden oluşan `Çoklu Zekâ Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçek, 2013-2014 Eğitim ve Öğretim yılı Bahar Yarı Yılı içerisinde, Cumhuriyet Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören 285 öğrenciye uygulanmıştır. Ayrıca ölçekle birlikte öğrencilerin demografik yapılarını ortaya koyacak 11 maddelik bir bilgi formunun da doldurulması istenmiştir. Elde edilen veriler SPSS (Ver.14) istatistik paket programına yüklenerek değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde frekans ve yüzdelik değerler, ANOVA ve Paired Samples t Test istatistiksel yöntemleri kullanılmıştır. Yanılma düzeyi α=0,05 olarak kabul edilmiştir.Çalışmaya katılan 285 kişinin 113'ü kadın, 172'si ise erkektir. Katılımcıların ortalama yaş değeri 21,37±2,39 yıl iken, kadınların ortalaması 20,67±1,96 yıl erkeklerin ise 21,84±2,54 yıl olarak bulunmuştur. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Antrenörlük Eğitimi ve Spor Yöneticiliği bölümlerinde okuyan öğrencilerin en yakın olduğu zekâ alanı `İçsel zekâ` olarak bulunurken, Antrenörlük Eğitimi Bölümü diğer iki bölümden farklı olarak `Varoluşçu zekâ` alanı özelliklerini de diğer bölümlere göre daha çok taşımaktadırlar. Anahtar Sözcükler: Çoklu Zekâ, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Antrenörlük Eğitimi, Spor Yöneticiliği
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine multiple intelligence areas of Physical Education and Sports Teaching, Coaching Education and Sports Management departments' students and to investigate them according to variable of departments.`Multiple Intelligence Scale` belongs to McClellan and Conti (2008) which Turkish validity and reliability study carried out by Babacan (2012) was used as the data collection tool. This scale has 27 items and three subscales. The scale, has been applied to 285 students of Cumhuriyet University The School of Physical Education and Sports in spring semester of 2013-2014 academic year. Also an information form with 11 items that will demonstrate the students' demographic structure has been filled. Values obtained from scale, were compared statistically by using SPSS (ver. 14) with the help of frequencies and percentages, ANOVA and Paired Samples t Test. Alpha level was set as 0,05 for statistical significance.285 people participated in the study as 113 female and 172 male. The average age of the participants was 21.37 ± 2.39 years, while 20.67 ± 1.96 years for women and 21.84 ± 2.54 years for men. `Intrapersonal Intelligence` was determined as the premier intelligence area for the students of all three groups. In addition, `Existential intelligence` were found the second dominant area for students of Coaching Education Department, unlike the other two departments.Keywords: Multiple Intelligence, Physical Education and Sports Teaching, Coaching Education, Sports Managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor yüksekokulunun üç farklı bölümünde eğitim gören öğrencilerin çoklu zeka alanlarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of multiple intelligences of students in three different departments of the school of physical education and sports
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmPhysical education and sport faculty
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmSportsmen students
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTrainer
dc.subject.ytmSport management
dc.subject.ytmSport education
dc.identifier.yokid10069678
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid388443
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess