Show simple item record

dc.contributor.advisorAy, İfakat Canan
dc.contributor.authorKartal, Burak
dc.date.accessioned2021-05-07T08:57:10Z
dc.date.available2021-05-07T08:57:10Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600602
dc.description.abstractFirmanın mevcut ve olası paydaşlarıyla ilgili her tür ihracatla ilgili veri olarak tanımlanabilen ihracat pazar bilgisi, ihracat performansını etkileyen önemli bir faktördür. Bu değişkenin ihracat performansına ilişkin modellere yerleştirilmesi ise zor olmaktadır.Bu çalışmada ihracat pazar bilgisi ile ihracat performansı arasındaki ilişkiyi ele alan yaklaşımlar üç grup altında toplanmaktadır. İhracat pazar bilgisinin kazanımı-kullanımı, örgütsel öğrenme ve ihracat pazar yönlülük olarak adlandırılabilecek bu gruplar çerçevesinde, konuyla ilgili bütünleştirici bir perspektif sunulduktan sonra, bu yaklaşımların ikisinden yararlanarak, Türk tekstil ve konfeksiyon sektöründe söz konusu ihracat pazar bilgisi ? ihracat performansı ilişkisi incelenmeye çalışılmıştır.Gerçekleştirilen alan araştırması sonucunda, firmaların en çok yararlandıkları ihracat pazar bilgisi türleri ve kaynakları ile bunların çeşitli yönetimsel ve firmaya özgü özelliklerle ilişkisi belirlenmektedir. Bunun yanında firmaların ihracat pazar yönlü davranışlarının, özellikle ihracat pazar bilgisi üretiminin, ihracat performansına ciddi biçimde etkide bulunduğu ve bu etkinin, çeşitli çevresel faktörlerden fazla etkilenmeden gerçekleştiği tespit edilmiştir. İhracat pazar bilgisi türleri ve kaynaklarında ise cevaplayıcı firmalara özgü çeşitli yönetimsel ve örgütsel özelliklere dayalı farklılaşmalar tespit edilmiştir.Sonuç olarak bu çalışma hem ihracat pazar bilgisi literatürüne katkıda bulunmakta hem de ihracatı destekleyici kuruluşlara, firmaların bilgiye dayalı ihtiyaçlarını karşılamak üzere alacakları kararlarda yardımcı olmaktadır.
dc.description.abstractExport market information, which is defined as any export related data regardingcurrent and potential stakeholders of an exporting firm, is a critical determinant ofexport performance. However, it is hardly located in export performance models.In this thesis, based on a review of studies on the relationship between exportmarket information and export performance, three approaches, namely export marketinformation acquisition and use, organizational learning and export market orientation,seem to emerge in the field. Every study regarding the relationship between exportmarket information and export performance adopts one of these approaches to a certainextent. Yet, there are no stringent walls among these approaches. Benefiting from thiscomprehensive perspective and using the tools these approaches offer, a field study isconducted to investigate the relationships among export market information types,export information sources, export market orientation and export performance in theTurkish textile and ready-to-wear sectors. The results indicate that export marketorientation, especially export market intelligence generation is an important factor inincreasing subjective export performance, export intensity and export sales. However,the link between export market orientation and export sales growth is rather weak. Otherfindings reveal that export market information types and export market informationsources often differ according to respondents? managerial and organizationalcharacteristics.Overall, the results of this study not only contributes to the export marketinformation literature, but also helps export promotion organizations make betterdecisions in satisfying firms? informational needs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİhracat pazar bilgisi ve ihracat performansı ilişkisi: İhracat pazar yönlülüğe ilişkin bir uygulama
dc.title.alternativeThe relationship between export market information and export performance: An application on export market orientation
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmExport
dc.identifier.yokid9002240
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid228802
dc.description.pages422
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess