İlköğretim vııı.sınıf Türkçe ders kitaplarındaki düşünce yazılarının eğitimdeki yeri ve önemi
dc.contributor.advisor | Erkul, Rasıh | |
dc.contributor.author | Gök, Bilgin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:57:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:57:09Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600590 | |
dc.description.abstract | Düşünce yazıları; özü bilgi ile donanmış düşüncelerin açıklamasını,yoğunlaştırılmasınıve derinleştirilmesini esas alan yazılardır.Tüm bireyler gibi ilköğretim çocuğu da duygularını, düşüncelerini, hayallerini güzeldilimiz Türkçe ile ifade eder. Dilini ne kadar mükemmel kullanırsa düşüncelerini ifadeetmede de o oranda başarılıolacaktır. Bundan dolayı; Türkçe'yi özenle ve güvenle kullanmakaynızamanda doğru ve tam anlamayı, ifadelerde özgünlüğü beraberinde getirecektir.İlköğretimde Türkçe dersi tüm derslerin temelini teşkil etmektedir. Türkçe dersindekibaşarıve başarısızlık doğal olarak diğer derslere de sirayet edecektir. Bu açıdan baktığımızdaTürkçe dersinin önemi tartışılamaz.İlköğretim VIII. Sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan düşünce yazılarıda çocuğundüşünce ve hayal dünyasının gelişmesinde, ifadelerinin zengin bir biçim almasında, doğru veeleştirisel düşünmesinde, güzel dilimiz Türkçe'yi başarılıbir şekilde kullanmasında önemlibir faktördür.İlköğretim VIII. Sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan düşünce yazılarının çocuğungelişimdeki yeri ve önemi bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır | |
dc.description.abstract | İdea article is a kind of article which is predicated on concentraining,deepening andexplaining to ideas which is equipped with information.Like all individuals primary education students express one?s feelings,opinions anddreams with our perfect Turkish language.How much one use the language perfectly ,he/shewill be successful about expressing ideas.Because of this,using Turkish language diligentlyand with sure touch makes understanding in a right way and originality on expressions.Turkish language forms the fundemental sourse of all lessons inprimaryeducation.Being successful or not in Turkish language reflects to anotherlessons.Regarding as this notion, importance of Turkish language is incontrovertial.İdea articles in the Turkish books have a great importance to develop one?s idea anddearm life, to enrich expressions, to think in a critical way, and to use Turkish language in asuccessful way at 8th class primary education.The importance and place of the idea articles in Turkish books at 8th class primaryeducation, underline this study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim vııı.sınıf Türkçe ders kitaplarındaki düşünce yazılarının eğitimdeki yeri ve önemi | |
dc.title.alternative | The place and importance of idea articles in Turkish books at 8th class primary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9012650 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 230520 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |