Nizamiye medreselerinin icra ettiği fonksiyon ve etkilediği coğrafya
dc.contributor.advisor | Öngül, Ali | |
dc.contributor.author | Köroğlu, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:57:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:57:08Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600576 | |
dc.description.abstract | Selçuklular islam Dünyası 'na indikleri zaman, bu cografyanınsiyas î ve dinî bir kargasa içerisinde yüzdügüne sahi t olmuslardı . Siyasîve dinî otori te basl ıca üç parçaya bölünmüs tü. Bagdat' ta Sünnî AbbasîHi lafeti , Mısır'da Siî Fat ımî Hi lafet i ve Endülüs' te Emevi Hi lafetihüküm sürüyordu. Bu siyasî ve dinî otori te parçalanmıs l ıgının yanındabir de mezhep kargasası yasanıyordu.Selçuklular'ın is lam Dünyası 'na yaptıkları en büyük hizmet bukargasayı ortadan kaldırarak, devlet -ümmet bütünlügünü saglamıslar vebugünkü islam âleminin dini düsünce ve f ikir bakımındansekil lenmesinin temel lerini atmıs lardır.Nizamiye Medreselerinin ilki Büyük Selçuklu HükümdarıAlpArslan' ın izniyle vezir Nizamü'l -mülk taraf ından 1067 tarihindeBagdad' ta kurulmustur. Daha sonra Nizamiye Medreseleri manzumesiolarak Selçuklu Devlet i'nde, sehirlerde hat ta köylere varıncaya kadarinsa edi lmistir.Nizamiye Medreseleri islam Egi t im Tarihi'nde bir çıgır asmıs vekendi adına bir ekol olusturmustur. Vermis oldugu egi t im i le dünyanınilk üniversi tesi kabul edi len bu okullar, egi t im sis teminde var olanal ıskanlıkları degist irmis ve bu alanda köklü degis iklikler yapmıs tır.Egit im tarihinde ilk defa ögrencinin iasesinin karsı landıgı , yat ı lı , bursluegi tim aldıgı , hocalara devaml ı ücret baglanması gibi bir sistemkurulmus tur. Medreseler ögrenci leri, hocaları , yardımcı hizmetleri vekütüphaneleri i le kompike bir sistem olusturmustur. | |
dc.description.abstract | When Sel juks came to world of Is lam, they at tested that thisgeography was in pol i t ical and rel igious confusion. The pol i t ic andrel igious authori ties were divided in three parts . The Cal iphate of SünniAbbasi in Baghdad, the Cal iphate of shi i te Fatimî in Egypt and theCal iphate of Emevî in Endülüs, were reigning. There was also a sectconfusion beside this pol i t ical and rel igious authori ty disintegration.The best service of Sel juks for the world of Islam was ensuring thetotal i ty of government -communi ty by removing this confusion and laidthe foundat ions of forming todays Is lam world from rel igious thoughtand idea point of view.The f irst Musl im Theological Schools of Nizamiye was bui l t inBaghdad in 1067 by vizier Nizamü?l -mülk wi th the permis sion ofAlparslan, the Monarch of Great Sel juk. Then, i t was bui l t as series ofMusl im Theological Schools of Nizamiye in the ci t ies and also in thevi l lages of state of Sel juk.The Musl im Theological Schools of Nizamiye started a new methodin the History of Islam Educat ion and formed a style in the name ofi tsel f . These schools that were accepted as the f irst universi ty of theworld because of their educat ion, changed the customs in the educat ionsystem and made bas ic changes in thi s area. A sys tem was formed thatpaid the subsis tence of the students , paid salory to the teachersregularly, wi th dormi tory and scholorship in the His tory of Educat ionfor the f irst t ime. The Musl im Theological Schools formed a compl icatedsystem wi th student s, teachers, emergency services and l ibraries. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Nizamiye medreselerinin icra ettiği fonksiyon ve etkilediği coğrafya | |
dc.title.alternative | Madrasa Nizamiya of Baghdad | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 9015096 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 230517 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |