İlköğretim 7. sınıf Sosyal Bilgiler öğretiminde öğrenci kılavuzlu öğretim ile kılavuzsuz öğretimin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Taşlı, İsmail | |
dc.contributor.author | Altunsoy, Neslihan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:57:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:57:08Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600573 | |
dc.description.abstract | İlköğretim 7. sınıf Sosyal Bilgiler öğretiminde öğrenci kılavuzlu öğretim ile kılavuzsuz öğretimkıyaslanmıştır. Kılavuzlu öğretim etkinliklerinin her basamağında öğrenci, neyi, ne zaman, niçin ve ne kadar yapacağınıönceden bilir. Çağdaş eğitim süreci kapsamında eğitim sürecine aktif olarak katılır. Günümüzde meydana gelenekonomik, sosyal, kültürel ve siyasal gelişmeler sorumluluk almayı bilen, aktif bireyler yetiştirmeyi gerektirmektedir.Klasik yöntemlerle süregelen öğretim, bugüne kadar eylemsiz, öğretmenin ön plana çıktığı bir süreç ortaya serer.Öğrenciyi birinci plana çekmeyi başaran kılavuzlu öğretim, ülkesini ve milletini seven, koruyan ve geliştiren bireyleryetiştirmeyi hedefler. Her şeyin değişip geliştiği ülkemizde eğitim felsefeleri de yenilenmektedir. Öğrenci merkezliyöntemlerin geçerliği ispatlanmıştır. Öğrenci kılavuzlu öğretim çağdaş öğretimi desteklemektedir.Eğitim ve öğretim sürecinin planlanıp en etkin biçimde uygulanmasında öğretmen ve öğrenci işbirliğini ön planaçıkarıp, öğretmenlere yeni bir model sunmak en büyük hedefimizdir. Araştırma, Kütahya Altıntaş ilçesindeyürütülmüştür. Deney gurubunu, Yeşilyurt İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencileri, kontrol grubunu ise Oysu İlköğretimOkulu 7. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. İlköğretim 7. sınıf müfredatına uygun olarak hazırlanan kılavuzlar,tanıtılarak içeriği kavratılmıştır. Kontrol grubuyla işbirliğine gidilerek uygulamadan önce ön test ve uygulamasonlarında son test yapılmıştır. Uygulama esnasında öğrencilerle görüşmelerde bulunulmuş, duyuşsal ve pisikomotoralandaki davranış gelişmeleri gözlemlenmiştir. Ayrıca, ön ve son testlerden elde edilen veriler, istatistiksel analizleretabi tutulmuş, sonuçlar değerlendirilerek yorumlanmıştır.Öğrenci kılavuzlu öğretim, öğrenciye yaşamsal bir rol yüklemiştir. Edinilen bu deneyimler, gerçek hayata transferedilecektir. Öğrencileri tarihi, sosyal, ekonomik ve kültürel açıdan sorgulayıcı, sorumluluklarını bilen ve uygulayan,sorunları çözmeye hazır iyi birer insan ve vatandaş olarak değişen dünyaya hazırlamıştır. Öğrencilerin ilgi, yetenekve ihtiyaçlarına göre belirlenen farklı yöntem ve teknikler başta da belirttiğimiz gibi ihtiyaç duyulan üretken bireyler ,sevgi ve saygıyı ilke edinmiş vatandaşlar yetiştirmede çok büyük rol oynarlar. Bu araştırmada da silinip gidentekdüze bilgilere karşı, yaratıcılık belirginleştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, the student guide method and the classical method have been compored in teaching SocialScience to 7. classes. In elementary education every step of ?Student Guide Method? the students know, when, why,how long and what to do before. The students take an active role in both learning and teaching process. Nowadays, thesocial, economical, cultural and political developments bring a generation who can take responsibilities to our life as amust. In classical process the learners are passive but in contrary to classical method the Student Guide Method gives agreat important to students. One of the most important aim of this method is to raise educated individuals who loveprotect his nation.Like everytihing in Turkey the teaching methods are changing, as well. And the currency of this method hasbeen proved. The Student Guide Method supports the contemporary teaching thoughts as well. The cooperationbetween student and teacher is very important to plan the education process and apply this method successfully. Bydoing that, we aim to show a new model to teachers. This study has been performed in Altıntaş. The expriment groupconsist of Yeşilyurt Primary School and the control group consist of 7. class students in Oysu Primary School. Theguides have been prepored according to 7. classes curriculum and their content has been got students comprehend.Being in comperation with control group before the application a pre-test and after the application a post-test have beenapplied to students. During the application regulary the students have been talked with. To Exchange views and thepsycho-motor developments of students have been ohserved.The datas which have been gained from pre and post tests have been evaluated according to statisticalanalysises. The Student Guide Method give a vital role to students. These experiences will be trasnsfered to real life.The students learn the critical thinging. Different methods and techniques which have been prepored for surting studentsinterests, ağabeylities and needs will help us to grow up productive and respectful citizens. In this study the creativity ofstudents is aimed to be known clearly. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 7. sınıf Sosyal Bilgiler öğretiminde öğrenci kılavuzlu öğretim ile kılavuzsuz öğretimin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The student guide method and the classical method compored in teaching Social Science to 7. classes. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 9015303 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 230529 | |
dc.description.pages | 151 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |