İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin performans ölçüm ve değerlendirmesi
dc.contributor.advisor | Gerşil, Gülşen | |
dc.contributor.author | Yüksel, Mahmut | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:57:01Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:57:01Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600496 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; bir eğitim-öğretim yılını kapsayan bir yıllık süreiçerisinde ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin performanslarını, okuldakieğitimle ilgili çoklu veri kaynakları tarafından, belirlenmiş performans ölçüm formlarıaracılığıyla ölçülmesi ve okul idaresi tarafından değerlendirilmesi çalışmalarını ortayakoymak, öğretmenlerin bu konuya bakışlarını tespit etmektir.Çalışmanın birinci bölümünde; genel olarak performans değerlendirmeyle ilgilikavramlara yer verilmiştir. İkinci bölümde performans ölçüm ve değerlendirme süreciyer almıştır. İlköğretim okullarında performans ölçüm ve değerlendirmesi 360 dereceperformans değerlendirme yöntemine göre, çoklu veri kaynaklarınca yapılmaktadır. Buölçümde okuldaki eğitim ile ilgili olan; müfettiş, okul müdürü, öğretmenin kendisi,meslektaşları, öğretmenin öğrencileri ve velileri yer alır.Ölçüm çeşitli değerlendirme yöntemlerinden birisi ile yapılır. Bu yöntemler;grafik dereceleme yöntemi, karşılaştırma yöntemi, kontrol listesi yöntemi, kritik olayyöntemi, zorunlu seçim yöntemi, yerinde inceleme ve gözlem yöntemi, zorlanmışdağılım yöntemi ve davranışsal temellere dayalı değerleme ölçekleri şeklindesıralanabilir. Değerlendirme sonuçları önceden planlanacak bir çalışmayla öğretmenlerede bildirilmelidir. Bu sonuçlar; öğretmenin performansının olumlu olması durumundaonun terfi ettirilmesinde, ödüllendirilmesinde kullanılır. Olumsuz performans alanöğretmense hizmet içi eğitime tabi tutulur.Üçüncü bölümde performans ölçme ve değerlendirme aşamalarında karşılaşılansorunlar bulunmaktadır. Genelde insandan kaynaklanan bu hataları; tek ölçüt,müsamaha, katılık, objektif olamama, ortalama eğilim, önyargılar ve hale etkisi olarak,performans ölçüm araçlarından kaynaklanan hataları da araç hatası olarak adlandırırız.Son bölümde performans değerlendirmeyle ilgili uygulanan anket verileri yeralmaktadır.İlköğretim okullarında yapılması planlanan performans ölçme ve değerlendirmeçalışmaları, çoklu veri kaynakları ile yapıldığında; okullarda kaliteyi ve verimi arttırarakeğitim seviyesinin yükselmesini sağlayacaktır. | |
dc.description.abstract | The aims of this study are measuring academic success of the teachers workingin primary schools throughout the academic year by measurement forms which aredesignated by multiple data sources related to education in the school, bringing up studyabout evaluation which are done by managers of the school and determining points ofthe teachers about this matter.In the first section of the study, in general the concepts related to performanceevaluation are included. In the second section process of measurement and evaluation ofperformance are included. Measurement and evaluation of the performance in theprimary school are done by multiple data sources in respect of 360 degree evaluationmethod. In this measurement inspector, principle, teacher? professional colleague,students of the teacher and the parents of the students are included.Measurement is done by one of the evaluation methods. These methods arediagram degree method, comparison method, checking list method, critique occurrencemethod, obligatory selection method, onsite examination and observation scale based onbehaviors. The teacher must be informed about the results of the evaluation with a studywhich will be planned beforehand. These results are used to reward the teacher withpromotion in the case that the teacher?s performance is positive. The teachers whoseperformances are bad have to go to in service training.In the third section the problems being come across during the measurement andevaluation are included. We can call these mistakes which are caused by people assingle criterion, tolerance, stability, not being objective, average tendency, prejudice,and circle effect. The mistakes which are caused by measurement tools are calledmistakes of the tools. The last section includes the data of public survey which areapplied about performance evaluation.When the study of performance measurement and evaluation which are plannedto be applied in the primary school are done by multiple data sources it will help to raiseeducation level raising the quality and output. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin performans ölçüm ve değerlendirmesi | |
dc.title.alternative | Measuring and evaluation performance of the teachers working in state school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Performance management | |
dc.identifier.yokid | 9003000 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 230514 | |
dc.description.pages | 157 | |
dc.publisher.discipline | Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı |