Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkaya, Meltem Onay
dc.contributor.authorGöçmen, Selin
dc.date.accessioned2021-05-07T08:56:59Z
dc.date.available2021-05-07T08:56:59Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600470
dc.description.abstractİç Girişimcilik; bir örgütsel ağ içinde veya bir kurulu işletme içinde kendiyeteneklerini kanıtlamış bireylerin diğer insanlarla ilişkilerini geliştirerek, iletişimkurarak ve bunları kendi yetenek ve değerleriyle yoğurup değerlendirerek kendilerinitanıyıp keşfetmeleri ve kendilerinin farkına varmalarıyla başlayan, bir başkagirişimciliğin içinde filizlenen bir girişimcilik türüdür.İç girişimciliğin örgütün başarısı ve örgütün yaşam kalitesi açısından önemi gözönünde bulundurularak yapılmış olan araştırmanın temel amacı; işletmelerde girişimyönelimlerini etkileyen faktörleri tespit edebilmektir. Bu amaca ulaşabilmek için elealınan işletmelerde iç girişimciliği oluşturan bileşenler; örgütsel, çevresel algı veperformans kriterleri dikkate alınarak incelenmeye çalışılmıştır.İzmir ve Manisa'da faaliyet gösteren üç farklı sektörde, altı işletmede üçyüz kişiüzerinde yapılan araştırma sonuçlarına göre; ele alınan her bir faktörün işletmede ?içgirişimcilik? boyutunu etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada, iç girişimcilik ileilgili değişkenlerin; şehirler, sektörler, çalışan sayısı ve işletmenin faaliyet yılı ile defarklılıklar gösterdikleri görülmüştür. Bu araştırmanın iç girişimcilikle ilgili yazınakatkıda bulunacağı beklenmektedir.
dc.description.abstractA kind of entrapreneurship that develops in another entrapreneurship is calledintrapreneurship in which people who have proven talents in an organizational networkor a settled enterprise improve the relations and communicate with other people, andcollate the gain with their own talents and dignity starting by recognizing anddiscovering themselves.Regarding intrapreneurship?s organizational success and importance for life, thebasic aim of research is to ascertain the effector factors of interference orientations. Forthis accession, in the investigated firms the components which formate intrapreneurshipwere examined to observe by taking account; organizational, environmental perceptionand performance criteria.As a result of research that applicated over three hundered people who work insix businesses in three different sectors located in Izmir and Manisa; it was proved,every handled factor affect ?intrapreneurship? dimension in business. Also in theresearch, it has seen that the variables about intrapreneurship show differencesaccording to cities, sectors, number of labour and business activity year. It is anticipate,this research contribute to literature about intrapreneurshipen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde girişimcilik özelliğini destekleyen faktörler ?iç girişimcilik
dc.title.alternativeFactors supporting entrapreneurship feature in business: Intrapreneurship
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.identifier.yokid9008010
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid230528
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess