İlköğretimde 4. ve 5. sınıfları okutan sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde yaratıcı etkinlik uygulama düzeyleri (Manisa ili örneği)
dc.contributor.advisor | Pala, Aynur | |
dc.contributor.author | Akça, Mülayim | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:56:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:56:56Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600432 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmanın amacı; ilköğretim 4 ve 5. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde yaratıcılığı gelistirenve yaratıcılığın gelisimine katkı sağlamayan etkinliklerin öğretmenler tarafından uygulanma sıklıklarını;bu etkinlikleri uygulama sıklığı açısından öğretmenlerin cinsiyet, kıdem, mezun oldukları okul, yas,okutulan sınıf, okuldaki fen laboratuarı-kütüphane-internet arasında anlamlı bir farkın olup olmadığınıortaya koymaktır.Arastırmanın evrenini, 2005?2006 öğretim yılında, Manisa ilindeki ilköğretim okullarında 4 ve5. sınıfları okutan sınıf öğretmenleri; örneklemini ise Manisa merkez ilçedeki 61 ilköğretim okulunda 4ve 5. sınıfları okutan 193 sınıf öğretmeni olusturmaktadır.Arastırmada Betimleme Yöntemi kullanılmıstır. Veriler Bilge ÖZTEPE tarafından hazırlanananket ve görüsme formu yoluyla toplanmıstır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizleri yüzde(%),frekans (f), aritmetik ortalama (X), t-testi ve tek yönlü varyans analizi ile yapılmıstır.Arastırma sonuçlarına göre;?lköğretim okullarında öğretmenler, Fen ve Teknoloji dersinde öğrencilerin yaratıcılığınıgelistiren etkinlikleri her zaman uygulamakta, öğrencilerin yaratıcılığını gelistirmeye katkı sağlamayanetkinlikleri ise bazen uygulamaktadır.Bayan öğretmenler erkek öğretmenlere; 51 yas ve üstü öğretmenler 25 yas ve altı öğretmenlereoranla; 16 yıl ve daha fazla kıdeme sahip öğretmenler, 1?5 ve 11?15 yıl kıdeme sahip öğretmenlereoranla; Eğitim Enstitüsü mezunu öğretmenler, Eğitim Fakültesi mezunu öğretmenlere oranla; Okullarındafen laboratuarı olduğunu belirten öğretmenler diğer öğretmenlere oranla yaratıcılığı gelistiren etkinlikleridaha sık uygulamaktadır.Bayan öğretmenler erkek öğretmenlere; Eğitim Fakültesi ve diğer okul mezunu öğretmenlerEğitim Enstitüsü mezunu öğretmenlere; 31?40 yas arası öğretmenler ve 21 yıldan az kıdeme sahipöğretmenler, diğer öğretmenlere oranla yaratıcılığı gelistirmeye katkı sağlamayan etkinlikleri daha sıkuygulamaktadır.Anahtar Kelimeler: Yaratıcılık, Fen ve Teknoloji Dersi, ?lköğretim Öğretmenleri | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate the primary teachers? the usagefrequency of creativity activities in 4th and 5 th grade in Science and TechnologyCourse. For this general purpose, the following questions were formulated as researchquestions:1- How often the primary teachers use creative activities in 4th and 5 th grade inScience and Technology Course?2- Do the usage frequency of creative activities of teachers change their age,gender, year of service and their schools? facilities such internet, facilities, science labsand library?The participants of the study consisted 193 primary teachers who work at primaryschools in Manisa in 2005-2006 educational years.A Questionnaire -developed by- Bilge Öztepe was used to gather data. Thequestionnaire consists of 44 questions. All questions were answered on a 1-3 scalewhereby 1=Always, 2=Sometimes, 3=Never. Data were analyzed by using t test, mean,Turkey test and one way ANOVA test.Results indicated that the usage frequency of creative activities is quite high.Results also showed that using creativities significantly differed by gender, year ofservice and schools? facilities such as internet, science labs and high school whichteachers graduated.Key Words: Creativity, Science and Technology Course, Primary Teachers | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretimde 4. ve 5. sınıfları okutan sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde yaratıcı etkinlik uygulama düzeyleri (Manisa ili örneği) | |
dc.title.alternative | The primary teachers' usage frequency of creativity activities in 4 th and 5 th grade in science and technology course (Manisa city example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9011170 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204800 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |