Show simple item record

dc.contributor.advisorKantarcı, Muammer
dc.contributor.authorErdönmez, Özgül
dc.date.accessioned2020-12-03T17:06:57Z
dc.date.available2020-12-03T17:06:57Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-09-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60041
dc.description.abstractİstanbul metropolünde yaşayanların en önemli problemlerinden biride ulaşımda yaşanan trafik sıkışıklığıdır. Bu nedenle gelen yönetimler, bütçelerinde önceliği ulaşım yatırımlarına vermektedirler. Planlanan ulaşım yatırımlarının, İstanbul kentinin gelişmesine ve trafik problemlerinin çözülmesine şüphesiz büyük katkı sunacaktır. Planlan ulaşım yatırımlarının, kentleşme üzerine nasıl etki edeceği, kentsel toprağı ve yaşam alanlarının kullanımında nasıl bir etkiye sahip olduğu incelenilmesi gereken önemli bir planlama konusudur. Bu planlamanın alt yapısını belirleyecek unsur ise yönetimlerin kentsel toprak politikalarıdır. Bu çalışmada İstanbul'da planlanan ve tamamlanan ulaşım yatırımlarının, kent toprağı ve kentleşmenin bugünü ve geleceği üzerine etkileri incelenmiş, kentsel toprak politikaları ile ulaşım planlaması arasındaki ilişki üzerinde durulmuştur.Çalışmanın ikinci bölümünde kent toprağı kavramından bahsedilerek kentsel toprak politikaları ile uygulama araçları tanımlanmış ve günümüzde uygulanan kentsel toprak politikaları uygulama araçları açıklanmıştır.Üçüncü bölümde İstanbul kent toprağının tarihi ve coğrafi yapısı üzerinde durulmuş, İstanbul'da kent toprağının mülkiyet analizine ilişkin değerlendirme yapılmıştır. Ayrıca İstanbul kent toprağının sınıflandırılması da değerlendirilmiştir.Dördüncü bölümde İstanbul kentiçi ulaşım planlaması tarihi ile birlikte açıklanmış, günümüzde İstanbul kentiçi ulaştırması hakkında istatistikler verilmiştir. Bu bölümde tamamlanan ve planlanan İstanbul kentiçi ulaşım yatırımları açıklanarak İstanbul'da ulaşımın geleceği hakkında istatiksel veriler paylaşılmıştır. Ayrıca yine bu bölümde kent toprağı ile ulaşım planı arasındaki ilişki açıklanmaya çalışılmıştır.Beşinci bölümde İstanbul ulaşım yatırımı özelinde Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün, İstanbul kent toprağına ve doğal alanlara var olan ve olası etkileri değerlendirilmiş, proje güzergahı üzerinde bulunan mülkiyet durumu açıklanarak otoyolun kamulaştırma istatistiği paylaşılmıştır.
dc.description.abstractOne of the biggest problems among the people who live in Istanbul that face is traffic jam as a transportation trouble. For this reason, general managements put transportation investments in front rank in their budgets. It's doubtless that planned transportation investments contribute to development in city of Istanbul and solving traffic problems. The effects of planned and on going transportation investments on urban land and urbanization is an important planning subject to be analyzed. Managements' urban land politics is the factor that will determine this planning's basic facilities. In this work, it's evaluated that the effects of the planned and completed transportation investments in Istanbul on today and future of urban land and urbanization and dwelled upon the relation between urban land politics and transportation investments.In second part of the work it's mentioned the term of urban land and tried to determine urban land politics and its application tools and explained the urban land politics and application tools that is applied at the present day.In third part it's dwelled upon the history and geograhic form of the urban land and analyzed urban land relating to the property ownership in Istanbul.In fourth part, urban transportation investments in Istanbul is explained with its history and the statics of the present transportation in Istanbul is given. Therefore, again in this part it's tried to be explained between urban land and transportation planning.In last part, the existing and possible effects of the transportation investments in Istanbul - in specific North Marmara Highway and Yavuz Sultan Selim Bridge - on urban land of Istanbul City and its nature is considered and the property state on the route of the Project is explained by giving highway expropriation statistics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleİstanbul ulaşım yatırımlarının kentsel toprak politikaları açısından incelenmesi
dc.title.alternativeA examination of Istanbul transportation investments in terms of urban land politics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-30
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10126552
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449243
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess